شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
پدافند غیرعامل؛ جنگ نرم

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) گرگان از وظایف طلاب در جنگ نرم را خودسازی معنوی و علمی برشمرد و گفت: در این میدان خودمان را بیمه کنیم و تحت تأثیر جنگ نرم قرار نگیریم و سپس در مرحله بعد دیگران را هم حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، حجت‌الاسلام سیدمحسن طاهری روز گذشته در نشست اخلاقی بصیرتی با موضوع «پدافند غیرعامل، جنگ نرم» که در مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه (س) گرگان با حضور خواهران طلبه، کارکنان و اساتید برگزار شد، اظهار داشت: دشمن‌شناسی و شناخت شیوه‌های مقابله با آن در معارف دینی از موضوعات مهم و بنیادی به‌حساب می‌آید.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم با کلید واژه شیطان، افزود: آیات قرآن بر شناخت دشمنی شیطان و جدی گرفتن دشمنی او با انسان تأکید دارد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) گرگان درک وجود دشمن را نخستین مرحله از دشمن شناسی دانست و خاطرنشان کرد: تا زمانی که دشمن و راه‌های دشمنی ‌کردن او را نشناسیم، نمی‌توانیم اقدامات و حیله‌های شیطان را خنثی کنیم.

حجت‌الاسلام طاهری به جنگ نرم و ترکیبی پیچیده و چند بُعدی دشمن اشاره کرد و گفت: دشمن در جنگ نرم، همه‌جانبه و متکی بر ابعاد مختلف نظامی، سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای وارد می‌شود.

وی رسانه را یکی از ابزارهای قدرتمند در جنگ ترکیبی برشمرد و ادامه داد: رسانه در جنگ ترکیبی از روش‌های مختلف برای ترور ذهن مخاطب و تشویش اذهان عمومی استفاده می‌کند.

استاد حوزه علمیه، با بیان اینکه در جنگ نرم باورها و اعتقادات مردم و جوانان هدف قرار گرفته است، اضافه کرد: هدف جنگ نرم تضعیف باورها و اعتقادات مردم است، باورهایی که روحیه انقلابی و استکبار ستیزی را در انسان پرورش می‌دهد.

حجت‌الاسلام طاهری غفلت را مهم‌ترین ابزار دشمن خواند و یادآور شد: ضعف در دشمن شناسی دلیل بر ضعیف بودن دشمن نیست اگر جامعه ایمانی دچار غفلت شود، دشمن ضربه خود را می‌زند.

وی با اشاره به اینکه عالمان دینی، مرزبانان مرزهای عقیدتی مسلمانان هستند، گفت: اگر عالمان دینی نباشند، دشمن به راحتی دام‌های خود را پهن و مردم را شکار می‌کند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) گرگان، از وظایف طلاب در جنگ نرم را خودسازی معنوی و علمی برشمرد و اظهار کرد: در این میدان، خودمان را بیمه کنیم و تحت تأثیر جنگ نرم قرار نگیریم و سپس در مرحله بعد دیگران را هم حفظ کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha