سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر کتاب ابوالفضل صبوری

حوزه / کتاب بهترین پیام «THE GREATEST MESSAGE» به قلم ابوالفضل صبوری مدیر مرکز اسلامی قبا در نامیبیا به زبان انگلیسی منتشر شد.

حجت‌الاسلام ابوالفضل صبوری، مدیر مرکز اسلامی قبا نامیبیا در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه پیرامون کتاب بهترین پیام «THE GREATEST MESSAGE» گفت: این کتاب حاصل ۱۰ سال تجربه تبلیغ در فضای بین الملل و آشنایی با نیازمندی های مسلمانان و غیرمسلمانان است، در این کتاب تلاش شده است به سوال های و دغدغه های آنها پاسخ داده شود.

وی با بیان اینکه می توان این کتاب را تفسیر موضوعی قرآن کریم دانست زیرا در این کتاب به بیش از ۱۵۰۰ آیه از قرآن کریم استناد شده است، اظهار داشت: فصل اول کتاب درباره خود قرآن کریم است و به چیستی آن می پردازیم، در واقع به مقایسه و تقاوت قرآن کریم با سایر کتب آسمانی در این فصل پرداخته شده است.

این مبلّغ بین الملل با اشاره به فصل دوم این کتاب که پیرامون معنویت در قرآن کریم، ادامه داد: چون مسئله معنویت دغدغه بسیاری از جوامع مختلف است، گاهی به سراغ معنویت های کاذب می روند لذا این بحث به عنوان یک فصل جداگانه در کتاب مورد بررسی قرار گرفته است و آیاتی را که می شود در این باره جمع آوری کرد، بیان شده است.

وی افزود: در فصل سوم مسئله علم و قرآن کریم بررسی شده است، برخی تعارض علم و دین را در فضای بین الملل مطرح می کنند لذا این فصل براساس آیات قرآن کریم به این موضوع پرداخته است.

حجت الاسلام صبوری با بیان اینکه در فصل چهارم موضوع خانواده در قرآن بیان شده است، افزود: باتوه به تفاوت خانواده در اسلام و غرب و مشکلاتی که غربی ها دارند، موضوع خانواده در قرآن به طور جداگانه در یک فصل بیان شده است.

وی موضوع سعادت در قرآن کریم را فصل پنجم کتاب بهترین پیام عنوان کرد و در این باره توضیح داد: یکی از موضوعاتی که در کتب آسمانی و در ادیان به آن پرداختند موضوع سعادت است که دغدغه خیلی از مومنان است. در این فصل آیاتی که مربوط به سعادت، راه ها و موانع این موضوع است، بررسی گردیده است.

وی با بیان اینکه معاد جایگاه ویژه و اساسی در سعادت انسان دارد لذا آخرین فصل کتاب به موضوع معاد اختصاص پیدا کرده است، در این باره اضافه کرد: در ادیان مختلف به موضوع معاد پرداخته شده است، اما قرآن کریم نسبت به سایر ادیان به زندگی پس از مرگ و مسئله معاد عمیق تر پرداخته است.

مدیر مرکز اسلامی قبا در نامیبیا گفت: این کتاب به زبان انگلیسی نوشته شده و سعی شده است با توجه به شناختی که از مخاطب به دست آمده طوری نوشته شود که مفید و مناسب برای مخاطب مسلمان و تازه مسلمان و غیر مسلمان باشد. این کتاب می تواند به کسانی که تازه مسلمان هستند و اطلاعات شان درباره قرآن کم است و همچنین به غیر مسلمانانی که می خواهند یک شناخت عمیق تر نسبت به قرآن کریم پیدا کنند برای مطالعه مناسب می باشد.

وی در پایان افزود: کتاب بهترین پیام در حدود ۴۰۰ صفحه به زبان انگلیسی منتشر شده است، امیدوارم با همکاری نهادهای فرهنگی این کتاب در خارج از کشور توزیع شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha