یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان خوزستان

حوزه / امام جمعه اهواز "رفتارهای عاطفی" و "تواضع در برابر مردم" را دو شرط لازم جهت نفوذ در دل‌های برشمرد و گفت: حوزه‌های علمیه باید نسبت به دنیا بی‌اعتنا باشند، رفتار و عملی که مردم از طلاب و روحانیون انتظار دارند آن است که در سیره اهل بیت(ع) وجود داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان خوزستان با حضور حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان به میزبانی دفتر امام جمعه اهواز برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد اظهار داشت: حوزه‌های علمیه نتوانسته‌اند جلوتر از نیازهای جامعه حرکت کنند و اگر بخواهیم به وظیفه الهی خود عمل کنیم به سه پیش نیاز احتیاج داریم، اولین شرط اساسی "شناخت کامل در حد توان از اسلام ناب محمدی" است.

وی "صلاحیت اخلاقی" به‌ویژه گوهر نایاب و کم یاب توصیه به تقوا را به عنوان دیگر پیش نیاز معرفی کرد و ادامه داد: "آشنایی با وضع زمان و نیازهای جامعه و عوامل مخرب که در داخل و خارج از جامعه بر ضد اسلام فعالیت می‌کنند" سومین پیش نیاز است.

امام جمعه اهواز با اشاره به بیان طرح پیشنهادی از سوی برخی از حاضرین، خاطرنشان کرد: اگر این طرح‌ها با عنایت به اسناد بالادستی در استان خوزستان اجرایی شوند دغدغه مهم طلاب و روحانیون رفع خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در خصوص "صلاحیت اخلاقی" نیز به بیان چند توصیه پرداخت و اظهار کرد: خودسازی، تزکیه و تجزیه نفس نخستین توصیه درخصوص صلاحیت اخلاقی است، آنکه برای حوزه‌های علمیه باید مهم باشد قبل از آنکه ما دغدغه علم طلبه را داشته باشیم، این است که باید دغدغه تهذیب نفس او را داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با تأکید بر اهمیت جایگاه "اخلاص در عمل" برای طلاب و روحانیون، خاطرنشان کرد: "ارتباط با خداوند متعال و توسل به اهل بیت(ع) "، "زهد و ساده زیستی"، "استفاده از لحظه لحظه‌های عمر"، "علم و تحصیل" از دیگر توصیه‌های پیرامون صلاحیت اخلاقی است.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم اسلام را در قلب مردم تزریق کنیم باید ما در دل، روح و جان مردم نفوذ پیدا کنیم، آنکه در دوران پیامبراکرم(ص) توانسته مردم را مسلمان کند و به سمت و سوی دین بکشاند، اخلاق قرآنی حضرت است که این مسأله در همه حوزه‌های علمیه یک نیاز است.

امام جمعه اهواز "رفتارهای عاطفی" و "تواضع در برابر مردم" را دو شرط لازم جهت نفوذ در دل‌های برشمرد و گفت: حوزه‌های علمیه باید نسبت به دنیا بی‌اعتنا باشند، رفتار و عملی که مردم از طلاب و روحانیون انتظار دارند آن است که در سیره اهل بیت(ع) وجود داشت.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تأکید کرد: اگر ساده زیستی را در زندگی خود قرار ندهیم قطعا نمی‌توانیم مردم را جذب کنیم، به‌همین دلیل اگر اسلام شناس، دنیا پرست شود آیا مردم از او بیزار نمی‌شوند؟ آیا اگر این اتفاق افتاد سبب گمراهی مردم نخواهد شد؟ اگر مسئول گمراهی مردم شدیم آیا در عالم آخرت می‌توانیم پاسخگوی خداوند متعال باشیم؟

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: مشی بزرگان که توانستند در دل‌ها نفوذ کنند نیز ساده زیستی آنها بوده و امروزه مردم نیز از طلاب و روحانیون این انتظار را دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha