دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1112327
۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۸
وقف

حوزه/ مدیر کل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه مبلغان و فعالان دینی فرهنگی باید برکات وقف را در جامعه برای مردم تبیین و تشریح کنند، گفت: همه باید برای اشاعه و ترویج فرهنگ وقف در جامعه همت خود را به‌کار گیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام سید محمد کاظم موسوی متقی مدیر کل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عصر امروز در همایش تجلیل از یاوران وقف، هیات امنا و خدام بقاع متبرکه لرستان که در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم آباد برگزار شد، با بیان اینکه وقف از سنت‌های نیکو و مورد تأکید در آموزه‌های دینی و سیره اهل بیت(ع) در جامعه است، اظهار داشت: وقف سنت حسنه‌ ماندگار و صدقه‌ای همیشه جاری برای انسان است.

وی با بیان اینکه مبلغان و فعالان دینی فرهنگی باید برکات وقف را در جامعه برای مردم تبیین و تشریح کنند، افزود: همه باید برای اشاعه و ترویج فرهنگ وقف در جامعه همت خود را به‌کار گیریم.

وی افزود: وقف به‌عنوان یکی از بارزترین نشانه‌های احسان و نیکوکاری است و باید برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه برنامه‌های کاربردی و با محتوا صورت گیرد.

مدیر کل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، با اشاره به اینکه وقف موجب حل مشکلات فراوان در جامعه خواهد شد، خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات جامعه در زمینه‌های دینی، فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و آموزشی با ترویج فرهنگ وقف در جامعه مرتفع خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی متقی، خواستار ترویج سنت حسنه وقف شد و گفت: برای تحقق این مهم باید مبلغان، فعالان فرهنگی و اصحاب رسانه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی بر بهره‌وری بیشتر موقوفات در جامعه برای رفع مشکلات مردم تأکید کرد و با بیان اینکه هم هفته وقف فرصتی مغتنم برای ترویج این سنت حسنه در جامعه است، اظهار کرد: واقفان خیراندیش با وقف در زمینه‌های متعدد در راستای پیشرفت و آبادانی مناطق مختلف کشور فعالیت دارند.

حجت الاسلام طباطبایی، تصریح کرد: موقوفات از منابع مهم و سرمایه‌های بزرگ جامعه است که استفاده صحیح موقوفات بر حسب نیات واقفان شد.

در پایان این مراسم از واقفان، خیران، هیات امنا و خدام بقاع متبرکه استان لرستان تجلیل شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha