یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ همزمان با ۱۹ مهر سالروز بیانات ارزشمند رهبر انقلاب درخصوص کانون های مساجد؛ گردهمایی فعالان فرهنگی کانون‌های مساجد مناطق ۲و۳ تبریز برگزار شد. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، گردهمایی فعالان فرهنگی کانون‌های مساجد مناطق ۲و۳ تبریز به میزبانی کانون فرهنگی هنری معراج در مسجد حضرت علی(ع) منطقه مارالان این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام مجتبی نظری استاد حوزه علمیه تبریز در این همایش حضور جوانان و نوجوانان در مساجد را یکی از عوامل مهم در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانست و اظهار داشت: احیای کارکردهای اصلی مساجد نیازمند تلاش و همت همه جانبه مردم و متولیان امور مساجد است، برای تحقق پیوند خانه و مسجد نیازمند همگرایی و وحدت عمل هستیم.

وی با تأکید بر لزوم رونق معنوی و فرهنگی مساجد خاطرنشان کرد: حضور پرشور جوانان و نوجوانان در مساجد از عوامل مهم رونق این مراکز بوده و همه متولیان مسجدی باید برای حضور حداکثری جوانان در راستای برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد تلاش کنند.

حجت الاسلام نظری ادامه داد: نوع رفتار و برخورد متولیان مساجد به عنوان خادمان خانه خدا و مردم، با نسل نوجوان و جوان باید به گونه‌ای باشد که باعث رغبت هرچه بیشتر آنان برای مشارکت در برنامه های مساجد بوده و آنان از این حضور احساس ارزشمند بودن داشته باشند.

وی تصریح کرد: مساجد باید مرکز جهاد تبیین وآگاهی‌بخشی و بصیرت‌دهی به مردم باشند و در این مسیر وظایف ائمه جماعات، هیأت امنا، کانون های فرهنگی هنری و متولیان مسجدی سنگین تر است.

بنابراین گزارش، گردهمایی فعالان فرهنگی کانون های مساجد تبریز به حمایت ستاد فهمای استان آذربایجان شرقی و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون فرهنگی هنری معراج در مسجد حضرت علی(ع) منطقه مارالان تبریز برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha