شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ افتتاحیه دوره میثاق طلبگی(۱) ویژه داوطلبین جدیدالورود حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ آیین افتتاحیه دوره میثاق طلبگی(۱) ویژه داوطلبین جدیدالورود حوزه علمیه خوزستان با حضور معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، آیین افتتاحیه دوره میثاق طلبگی ویژه داوطلبین جدیدالورود حوزه علمیه خوزستان با حضور حجت الاسلام بزرگیان معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، حجت الاسلام عیسی سواری مسئول برگزاری دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه خوزستان، جمعی از سرگروه‌های دوره میثاق طلبگی و داوطلبین جدیدالورود حوزه علمیه خوزستان، امروز در مجتمع فرهنگی علم الهدی اهواز برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام عیسی سواری اظهار داشت: این دوره ویژه داوطلبین جدیدالورود جامانده و کسانی که به هر نحو نتوانسته‌اند در دوره قبلی میثاق(۱) شرکت کنند برگزار شده و هدف از آن شناخت نسبی پیداکردن داوطلبین جدیدالورود نسبت به حوزه، آرمان‌ها، اهداف، رسالت، آفات، ویژگی‌ها و کارکرد طلبگی است.

وی خطاب به داوطلبین جدیدالورود حوزه علمیه خوزستان، خاطرنشان کرد: شما راه ناهموار و پرفراز و نشیبی را انتخاب کرده‌اید، البته این راه در عین سختی شیرینی‌های خاص خود را هم دارد، از این رو لازم است در ابتدای مسیر شناختی از مسیر، سختی‌های راه، مراحل، آفات، ویژگی‌ها و آینده طلبگی به‌دست آورده و جوابی برای سئوالاتی که در ذهنتان هست پیدا کنید.

حجت الاسلام سواری به بیان جزئیات و نحوه برگزاری دوره پرداخت و بیان کرد: این دوره در دو روز از امروز چهارشنبه ۱۹ مهر الی پنج شنبه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد و کلاس‌های رسم طلبگی، آداب و اخلاق طلبگی، نظام تعلیم و تربیت حوزه‌های علمیه، سبک زندگی طلبگی و جلسات حلقه انس و ورزش در این دوره برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این دوره ما طلاب را در گروه‌های مختلف تقسیم کرده و برای هر گروه یک سرگروه قرار دادیم تا مباحث مختلف خود را با وی مطرح کرده و از راهنمایی‌های او بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام سواری خاطرنشان کرد: از داوطلبین جدیدالورود تقاضا دارم حتما در تمامی کلاس‌ها و برنامه‌هایی که در این دو روز برای شما برنامه ریزی شده شرکت کرده و خود را با برنامه‌ها وفق دهید.

گفتنی است تعداد ۱۱۰ نفر از داوطلبین جدید الورود حوزه علمیه خوزستان در دو مقطع سیکل و دیپلم به‌صورت مشترک در این دوره شرکت می‌کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha