یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
امام جمعه

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: متاسفانه یک بی تدبیری در حوزه کتاب، چاپ و نشر نیز وجود دارد که گاهی آثاری کم ارزش با وجود مشکل کاغذ چاپ می‌شود اما بلااستفاده باقی می‌ماند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد عصر امروز در دیدار مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با اشاره این که حتی در کتب آموزشی ۵۰ سال قبل نیز نکات ارزشمندی برای آموزش به کودکان و نوجوانان وجود دارد، اظهار داشت: برخی از کتب درسی زمان طاغوت نیز مسائل خوبی در برداشت و نباید حذف می‌شد، لذا باید همه مطالب را مطالعه کرد و خوبی‌های آن را برداشت نمود.

وی افزود: بیشتر مطالبی که برای کودکان می‌باشد باید با نگاه روانشناسی و با استفاده از شعر باشد، اما متاسفانه هر سال کتب درسی خود را با وجود کمبود کاغذ تغییر می‌دهیم.

امام جمعه اصفهان در ادامه با بیان روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه «کودک در هفت سال اول امیر است، یعنی هر مسئله‌ای را باید با استدلال به کودک آموخت و در هفت سال دوم بنده است و از هفت سال سوم وزیر است و می‌توان با آن مشورت کرد»، عنوان کرد: این نشان می‌دهد که روایات ما سرشار از مسائل روانشناسی است و باید از آن بهره برد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: آموزش و پرورش کتب قدیمی را که هنوز نگهداری می‌شود بازبینی نماید، چرا که می‌توان از مطالب درست و زیبای آن استفاده کرد.

وی بی‌تدبیری در برخی از مسائل را آفت مدیریت در کشور عنوان کرد و یادآور شد: این بی‌تدبیری در حوزه کتاب، چاپ و نشر نیز وجود دارد و گاهی آثاری کم ارزش با وجود مشکل کاغذ چاپ می‌شود، اما بلااستفاده باقی می‌ماند.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: گاهی افراد فکر می‌کنند کار خوب انجام داده‌اند، اما اینگونه نیست هم چنان که قرآن کریم نیز به این مسئله اشاره کرده و فرموده " وَهُمۡ یَحۡسَبُونَ أَنَّهُمۡ یُحۡسِنُونَ ".

آیت الله طباطبایی‌نژاد با تأکید بر لزوم تفکر و تدبیر درست در امور، تصریح کرد: در روایت داریم "یک ساعت تفکر بهتر از هفتاد سال عبادت است" و هیچ گاه در روایت نداریم که انسان خوب فردی است که خوب درآمد دارد و خوب خرج کند، بلکه انسان باید علم معیشت و علم زندگی داشته باشد، بنابراین باید در هر زمینه‌ای فکر کرد و حتی اگر قانون نیز مشکل دارد و نیاز به اصلاح آن می‌باشد، باید آن را اصلاح کرد.

گفتنی است در این دیدار حامد علامتی مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور نیز گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کرد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با قدمت ۶۰ ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی مطابق با الگوی اسلامی- ایرانی کار خود را ادامه داد و با تأکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به قرار دادن بذر ایمان در دل کودک با ابزار ادبیات و هنر و با محوریت کتاب و بر اساس رده بندی سنین کودکان ۶۰ نوع فعالیت مبتنی بر کتاب را انجام می‌دهد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha