شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر بانوان

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری همدان تأکید کرد: حفظ حریم خانواده و امن کردن شرایط زندگی برای فرزندان در غیاب همسران، مهم ترین نقش بانوان در هشت سال دفاع مقدس بوده است.

فاطمه ستاری نوید، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری همدان در حاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در گفت وگو با خبرنگار حوزه به نقش بانوان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: گر چه پرستاری از سربازان مجروح در بیمارستان ها، تشویق برادران، همسران و فرزندان برای حضور در جبهه و تهیه آذوقه و پوشاک برای رزمندگان از جمله مهم‌ترین نق‌ های تاثیر گذار بانوان در دوران دفاع مقدس بوده اما حفظ حریم خانواده در غیاب همسران رزمنده از جمله نقش های محوری بانوان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه کارنامه حضور زنان در هشت سال دفاع مقدس بسیار درخشان است، افزود: بانوان در این دوران خدمات گوناگونی در زمینه های مختلف فرهنگی، درمانی‌، اقتصادی، هنری و حتی در برخی مواقع نظامی ارائه دادند که قابل ستایش است.

ستاری نوید گفت: گر چه اغلب فعالیت زنان در دوران دفاع مقدس به صورت حمایتی بوده اما اقدامات آنان را در حوزه های امدادگری، کار در آشپزخانه بیمارستان ها، پخش غذا در بین رزمندگان و... را نمی‌توان نادیده گرفت.

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری همدان تصریح کرد: با بررسی اقدامات ارائه شده زنان در هشت سال دفاع مقدس نقش قهرمانانه آنان، مسئولیت پذیری و میهن دوستی این بانوان به خوبی آشکار می‌شود.

با وجود اینکه تاکنون آثار بسیاری از این بانوان منتشر شده که نشانگر مطلب ذکر شده است اما لازم است برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و شناساندن این قشر به نسل جوان از گنجینه هایی که تاکنون از آنها استفاده ای نشده، آثار متعددی چاپ شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha