دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
طباطبایی

امام جمعه اصفهان، هدایت و همراهی حوزه های علمیه و روحانیون در بدنه کشور و به ویژه در نیروهای مسلح را سبب رشد روزافزون دانست و گفت: در هر کجا که امام(ره) عقیدتی - سیاسی را قرار داد رشد آن روز به روز بیشتر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، پیش از ظهر امروز در دیدار کارکنان عقیدتی- سیاسی های یگان های ارتش منطقه اصفهان ضمن تبریک هفته عقیدتی سیاسی با اشاره به اهمیت حضور ارتش در نیروهای مسلح کشور اظهار کرد: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی جمعی که بعدها مشخص شد تحت تاثیر افکار غربی‌ها بودند، مکررا تلقین می کردند که کشور نیاز به ارتش ندارد و ما سپاه داریم، اما امام(ره) می دانست که در بین ارتش نیز جوانان متدینی وجود دارند و به مردم پیوسته اند.

وی افزود: در بین نیروهای مسلح افراد متدینی بودند که از انقلاب اسلامی حمایت می کردند و اگرچه این کار را علنی انجام نمی دادند، اما کمک می کردند و زمانی که کارکنان نیروی هوایی به حسینیه امام(ره) آمدند امیدی به مردم داده شد.

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: امام (ره) قاطعانه می فرمود که باید ارتش وجود داشته باشد و تقویت شود و در جنگ تحمیلی اهمیت این مسئله به خوبی مشخص شد،چرا که اگر ارتش نمی بود و به حرف شیاطین گوش داده بودیم، دشمنان بر ما مسلط می شدند.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر استمرار حرکت ارتش و تقویت این نیرو پس از جنگ تحمیلی تصریح کرد: ارتش و نیروهای مسلح پس از جنگ نیز از پا ننشستند و هم چنان فعالیت کردند و آبرویی برای ارتش اسلام به وجود آوردند.

وی با اشاره به شرایط حال حاضر مردم فلسطین و غزه گفت: قرآن کریم می فرماید ما آیات خود را نشان می دهیم اما مردمی که متوجه این نشانه ها باشند اندک هستند، هم چنان که اکنون می بینیم آمریکا صریحا می گوید ما از اسراییل حمایت می کنیم و در مقابل رئیس جمهور ما زمانی که به مردم غزه تبریک می گوید، آمریکا به این مسئله اعتراض می کند و این زورگویی آشکار است.

آیت الله طباطبایی نژاد به حمایت صریح وزیر امور خارجه آمریکا از رژیم صهیونیستی و تحریک این رژیم به کشتن مردم غزه اشاره کرد و افزود: اینها جنایتکارانی هستند که قوانین جنگی را نیز رعایت نمی کنند، اما با این حال مردم جهان بیدار می شوند و این غده سرطانی را از بین می برند.

وی خاطر نشان کرد: این که برخی می گویند این جنگ به ما ارتباطی ندارد، صحیح نیست، چرا که حتی قرآن کریم درباره قتال دو گروه از مومنین نیز فرموده اگر یکی به دیگری ظلم می کند باید به مظلوم کمک کنید و این مسئله درباره افراد و گروه های دیگر نیز وارد می باشد که اگر جنگ کردند به مظلوم کمک نمایید.

امام جمعه اصفهان با بیان آیات ۱۲۰ سوره مبارکه بقره و ۵۰ سوره مبارکه مائده، به ضدیت همیشگی و دائمی یهود و نصاری با مسلمانان اشاره کرد و افزود: یهود و نصاری هرگز از مسلمانان راضی نخواهند شد مگر آن که از دین آنها تبعیت کنید و ما این گونه زندگی را ما مرگ می دانیم.

عضو خبرگان رهبری هدایت و همراهی حوزه های علمیه و روحانیون در بدنه کشور و به ویژه در نیروهای مسلح را سبب رشد روز افزون دانست و گفت: در هر کجا که امام(ره) عقیدتی -سیاسی را قرار داد رشد آن روز به روز بیشتر شد و در این تحریم ها و جنگ ها و با همه دشمنی دشمنان در همه مسائل، رشد کردیم، باید این مسائل برای مردم گرفته شود، چرا که تمام سعی دشمن بر این است که بین مردم و انقلاب و نظام اسلامی فاصله بیاندازد.

در ابتدای این دیدار مسئول عقیدتی سیاسی ارتش اصفهان گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این واحد ارائه کرد و اظهار داشت: از حضور تعداد ۲۲ نفر روحانی پایور و ۷۰ نفر از اساتید در طول سال در پادگان های ارتش استفاده می شود و بیش از ۱۱ هزار ساعت سالیانه کلاس قرآن و کلاس های اعتقادی در تمامی یگان ها برای پرسنل وظیفه و پایور برگزار می شود.

حضور روحانیون در نیروهای مسلح مایه یأس دشمنان است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha