یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
فرید محمدی سواد رسانه

حوزه/ مدرّس و پژوهشگر سواد رسانه تصریح کرد: بی شک یکی از عوامل مهمی که به اصلاح سبک زندگی افراد کمک می کند، تدبیر شایسته آن ها در بحث نظام مصرف رسانه ای است.

فرید محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به اصلاح سبک زندگی در نظام مصرف ابراز داشت: امروزه یکی از مهم ترین بایسته های فرهنگی و رسانه ای کشور توجه به همین مساله است که متأسفانه گاهی دچار کم توجهی هایی می شود و این در حالی است که به خاطر همین غفلت ها و کم توجهی ها، قبل از هر چیز، کلیت جامعه متضرر می گردد.

وی افزود: واقعیت آن است که تقویت و ارتقای سطح سواد رسانه ای اعضای جامعه به خصوص نسل جدید باعث می شود که افراد در مواجهه با خیلی از آسیب های فرهنگی و اجتماعی، به نوعی مصونیت درونی دست پیدا کنند.

کارشناس مسایل فرهنگی ادامه داد: سواد رسانه ای به ما این نکته را متذکر می شود که می بایست نظام مصرف رسانه ای ما متناسب با نیازهایمان باشد و این که به ویژه از پُرخوری در فضای رسانه ای بپرهیزیم، چه آن که ممکن است این پُرخوری به نوعی اعتیاد رسانه ای بینجامد که خودش عوارض و آسیب های نامطلوب متعددی به همراه دارد.

وی با اشاره به این که سواد رسانه ای درک و شناختی متکی بر دانش در عرصه رسانه است، خاطرنشان کرد: دانش رسانه ای کمک می کند که فرد از یک انسان منفعل در برابر رسانه به انسانی منتقد و واجد قدرت تجزیه و تحلیل برسد که به خوبی می تواند رژیم مصرف رسانه ای خود را کنترل و مدیریت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha