سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1113566
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۶
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز

به اتفاق حاج آقا راهی بازار قدیمی تبریز شدیم تا از آنجا به محل تدریسش برسیم، وقتی وارد بازار شدیم کسبه و بازاریان و حتی رهگذران با دیدن حاجی قربان صدقه اش می رفتند و تقریبا همه یک کلمه خاص را تکرار می کردند «باشیوا دولانیم» یعنی دور سرت بگردم.

خبرگزاری حوزه - چندی قبل برای تولید مستند «یک روز با آقای امام جمعه» به اتفاق همکاران راهی دیار تبریز شدیم. از مردمی بودن و مردمداری حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز و ارتباط نزدیک او با اقشار مختلف اعم از بازاری، جوانان، دانشجویان، طلاب، دانش آموزان و خلاصه در یک کلام همه آحاد مردم حرف های بسیار شنیده بودم و دوست داشتم که از نزدیک هم این سلوک مردمی را ببینم و بپرسم که این همه محبوبیت از کجا آمده است؟.

در بدو ورود به تبریز و دفتر آقای امام جمعه با استقبال گرم و صمیمی روبرو شدیم. قرار شد پس از استراحتی کوتاه با حاج آقای آل هاشم هم دیداری داشته باشیم و برنامه های ضبط مستند را با او هماهنگ کنیم. وعده دیدار فرا رسید و به دیدار حاجی رفتیم، در همان ابتدا با چنان صمیمیتی به استقبالمان آمد که انگار سالهاست ما را می شناسد. گرمای محبتش و لحن دلنشینش جذاب بود و معلوم بود آنچه درباره مردمی بودنش شنیده بودیم، واقعیت داشت.

روز ضبط مستند «یک روز با آقای امام جمعه» فرا رسید. به اتفاق حاج آقا راهی بازار قدیمی تبریز شدیم تا از آنجا به محل تدریسش برسیم، وقتی وارد بازار شدیم کسبه و بازاریان و حتی رهگذران هم با دیدن حاجی به وجد آمده و قربان صدقه اش می رفتند و تقریبا همه یک کلمه خاص را تکرار می کردند و من چون آذری زبان نبودم معنی آن را متوجه نمی شدم، لذا از یکی از همراهان که آذری زبان بود پرسیدم مردم به حاج آقا چه می گویند؟، پاسخ داد می گویند «باشیوا دولانیم» یعنی دور سرت بگردم.

خلاصه در روز ضبط مستند ۱۴ برنامه متنوع را در معیت حاج آقا بودیم و هر جا که می رفتیم همه به حاجی عشق می ورزیدند و ارتباط عاطفی و صمیمی کاملا مشهود بود. وقتی از او پرسیدم رمز این محبت و صمیمیت در چه چیزی است؟ پاسخی کوتاه اما جالب داد: «مردم‌داری پدرم». اینجا بود که فهمیدم حاج آقای آل هاشم در قلب مردم جا دارد و رفیق مردم است.

مستند کامل «یک روز با آقای امام جمعه» را اینجا ببینید

علی علیزاده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha