شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سلمان علوی

حوزه/ شاعران حوزه‌های علمیه ضمن حمایت تمام‌قد از طوفان الاقصی فلسطین، انزجار تامّ و تمام خود را نسبت به رژیم مجعول صهیونیستی و همه هواخواهان مستکبر و مزدورش اعلام می‌دارند و به ایشان زنهار می‌دهند که حتّی اگر تمام غزّه را در آتش این جنایت بسوزانید، بنیاد اسرائیل آنچنان از هم گسسته که نه فرّ باطلش برخواهد گشت، نه فراریان بزدلش.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ستاد راهبری شعر و ادب حوزه‌های علمیه در حمایت تمام‌قد از طوفان الاقصی فلسطین، انزجار تامّ و تمام خود را نسبت به رژیم مجعول صهیونیستی و همه هواخواهان مستکبر و مزدورش بیانیه ای صادر کرد که متن آن به این شرح است:

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِیمِ

خبر قتل‌عام بیش از ۱۵۰۰ نفر از مردم بی پناه در بیمارستان معمدانی غزّه جهان را در بهت فرو برد و خون همه عدالت‌خواهان را به جوش آورد.
شنبه گذشته یلان فلسطینی در یورشی ناگه‌گیرانه هیمنه پوشالین سامانه‌های امنیتی و اطلاعاتی و گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را در هم تنیدند و اسرائیل پس از ۷۴ سال تفرعن به یکباره خود را در بهت بزرگترین هزیمت نظامی تاریخ خود یافت؛ «فَأَخَذَهُمُ الطُّوفانُ‏ وَ هُمْ ظالِمُون». «طوفان الأقصی» طوفان اراده جوانانی بود که روزگار خود را در بند بزرگترین زندان روباز جهان بوده‌اند و این خود بر شدّت حقارت رژیم صهیونیستی و حامیان جنایتکارش افزوده است.

در طول روزهای گذشته، این رژیم جنایتکار که پس از چندین روز مبارزه از شهید یا اسیر کردن حتی یک نظامی فلسطینی عاجز مانده بوده، سعی داشت زبونی خود را با کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان بی دفاع جبران کند و به این منظور از به کارگیری انواع ابزارهای غیر انسانی فروگذار نکرد. ممانعت از ورود هرگونه غذا، دارو و مواد اولیه، مسدود کردن آب، برق و سوخت، بمباران منازل مسکونی و بیمارستان‌ها، استفاده از سلاح‌های ممنوعه همچون بمب‌های فسفری و کشتار میانگین حدود دویست کودک در هر روز بخشی از تلاش این رژیم برای ترمیم آبروی از دست رفته خویش است؛ حاشا که این حقارت ترمیم ناپذیر است.
سرانجام امروز رژیم خون‌خوار اسرائیل با بمباران بیمارستان معمدانی غزّه دست به جنایتی زد که تاریخ کمتر به خود دیده است. شوربخت خواجگان اخته حقوق بشر که اینهمه سفّاکی را سفیهانه به ادامه نشسته‌اند و نگون‌بخت خنیاگران فرهنگ و هنر که چون هالیوود این سلاّخی را وقیحانه به هواخواهی آمده‌اند. نگون باد نیرنگشان و فرو باد فرهنگشان.!
شاعران حوزه‌های علمیه ضمن حمایت تمام‌قد از طوفان اقصای فلسطین، انزجار تامّ و تمام خود را نسبت به رژیم مجعول صهیونیستی و همه هواخواهان مستکبر و مزدورش اعلام می‌دارند و به ایشان زنهار می‌دهند که حتّی اگر تمام غزّه را در آتش این جنایت بسوزانید، بنیاد اسرائیل آنچنان از هم گسسته که نه فرّ باطلش برخواهد گشت، نه فراریان بزدلش؛ «إِنَّ ٱلَّذِینَ یُحَادُّونَ ٱللَّهَ وَرَسُولَهُۥٓ أُوْلَـٰئِکَ فِی ٱلأَذَلِّین».
ایمان داریم که وعده خدا نزدیک است؛ زود است آتشی که فرعونیان به پا کرده‌اند گلستان امّت ابراهیم خواهد شد؛ «اوْلَـٰئِکَ کَتَبَ فِی قُلُوبِهِمُ ٱلإیمَانَ وَأَیَّدَهُم بِرُوحٍ مِّنهُ»؛
امروز ما صاحبان قلم با این نهضت الهی همراه باشیم یا نباشیم، فلسطین پیروز خواهد شد و آینده از آن سربازان خدا است؛ «رَضِیَ ٱللَّهُ عَنهُم وَرَضُواْ عَنهُ أُوْلَـٰئِکَ حِزبُ ٱللَّهِۚ أَلا إِنَّ حِزبَ ٱللَّهِ هُمُ ٱلمُفلِحُونَ»؛ زنهار مباد شرم سکوت تا ابدِ تاریخ بر پیشانی اهل قلم بنشیند!
ما از تمام شاعران و نویسندگان در سراسر جهان می‌خواهیم قدم در جهاد کلمات نهاده، واژه‌ها را ذکر کثیر خود نمایند. هش دارید که حقیقت روشن است؛ پرده‌های بهانه و ابهام فروریخته و تمام انسانیت در برابر تمام حیوانیت غیرت برآهیخته؛
و دل خوش دارید که در پس ستم‌ها، وعده انتصار خدا است!
«وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ»

سید سلمان علوی
دبیر ستاد راهبری شعر و ادب حوزه‌های علمیه
۲۶ مهرماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha