یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نمایشگاه آثار سوگواره سلسله طلایی

حوزه/ نمایشگاه آثار منتخب نخستین سوگواره ملی «سلسله طلایی» با موضوع امام حسین(ع) در قم آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نمایشگاه آثار منتخب نخستین سوگواره ملی «سلسله طلایی» با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان در قم افتتاح شد.

هادی گل‌محمدی، محسن مقدادی، محمد مهدی نوری، ابراهیم سلیمانی، وحید سلیمانی، مجید ایرانی، اسدالله فقیهی، صالح خلیلی، حسین شیری، وحید بهرامی، روح‌الله مولوی و علی حبیبی از جمله هنرمندانی بودند که در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه حضور داشتند.
علی سلطانی دبیر اجرایی نخستین سوگواره سلسله طلایی در حاشیه برپایی این نمایشگاه، اظهار کرد: این سوگواره به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، مؤسسه هنری «بهفام» و انتشارات «اعلایی» با هدف مشارکت هنرمندان در تولید آثار فاخر با موضوع ائمه معصومین(ع) برای کودکان با شعار «من حسین(ع) را دوست دارم» اعلام فراخوان شد.

وی از ارسال ۶۵۰ اثر از ۱۹۰ هنرمند از ۲۰ استان به دبیرخانه این سوگواره خبر داد و گفت: در مجموع، ۱۱۲ اثر منتخب شامل ۲۸ اثر تصویرسازی و ۱۴ اثر داستانی در گالری «بهفام» و ۷۰ اثر تایپوگرافی در گالری «سرو» به نمایش درآمده است.
دبیر اجرایی نخستین سوگواره سلسله طلایی افزود: آثار این سوگواره توسط هیئت محترم داوران متشکل از «محمد مهدی نوری»، «محمد حسین صلواتیان»، «سعید سروش»، «کاظم طلایی» و «مجید ذاکری» در بخش تصویرسازی؛ «حسین ورجانی»، «حسین مجاهد» و «فاطمه سرمشقی» در بخش داستان‌نویسی و «ناصر طاووسی»، «سید حسن موسی‌زاده» و «محمد سعید نقاشیان» در بخش تایپوگرافی بررسی و انتخاب شده است.

خاطرنشان می‌شود نمایشگاه آثار منتخب سوگواره سلسله طلایی از ۲۸ مهرماه تا ۱۲ آبان‌ماه در گالری «بهفام» به نشانی «خیابان مصلی، بین کوچه ۱۰ و ۱۲» و در گالری «سرو» به نشانی «میدان شهید دستغیب» پذیرای علاقه‌مندان فرهنگ و هنر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha