شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
1

حوزه/ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه آثار منتخب سوگواره ملی «سلسله طلایی» بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمود سالاری به همراه امیر علی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با حضور در دو گالری «بهفام» و «سرو» از نمایشگاه آثار منتخب نخستین سوگواره ملی «سلسله طلایی» بازدید کرد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از برگزاری سوگواره ملی سلسله طلایی و برپایی نمایشگاه آثار منتخب این سوگواره، از تمرکز و توجه این سوگواره بر معرفی ابعاد شخصیتی امام حسین(ع) و تلاش برای تدوین و انتشار کتاب‌های کودک و نوجوان از آثار این سوگواره قدردانی کرد.

وی تصریح کرد: دست و قلم بسیاری از هنرمندان متعهد ما آمیخته به عشق و معرفت اهل‌بیت عصمت و طهارت است و بهترین هنرمندان نهایت استعداد و هنر خود را به کار می‌گیرند تا آثاری را برای اهل‌بیت(ع) خلق کنند.
سالاری همچنین از هنر به عنوان مهم‌ترین زبان برای معرفی معارف اسلام یاد کرد و گفت: خوشبختانه شاهد رویش عظیمی از آثار هنری هستیم که نشان‌دهنده عشق و ارادت هنرمندان به حضرت سیدالشهدا(ع) است.
علی سلطانی دبیر اجرایی نخستین سوگواره سلسله طلایی نیز به ارائه گزارشی از روند اجرایی برگزاری این سوگواره پرداخت و گفت: خوشبختانه با استقبال خوب هنرمندان از سراسر کشور، ۶۵۰ اثر به دبیرخانه سوگواره ارسال شد که در نهایت، ۱۱۲ اثر شامل ۷۰ اثر در رشته تایپوگرافی، ۲۸ اثر در رشته تصویرسازی و ۱۴ اثر در بخش داستان‌نویسی به مرحله نمایشگاه راه یافت.

نخستین سوگواره ملی «سلسله طلایی» با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، مؤسسه هنری «بهفام» و انتشارات «اعلایی» برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش، آثار منتخب بخش تصویرگری و داستان‌نویسی در گالری «بهفام» و آثار منتخب بخش‌ تایپوگرافی در گالری «سرو» از ۲۸ مهر تا ۱۲ آبان‌ماه پذیرای علاقه‌مندان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha