شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مراسم تجلیل از فعالان رسانه ای خراسان رضوی

در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه در حوزه دفاع مقدس و مقاومت از زهرا حسینی خبرنگار خبرگزاری حوزه تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری از مشهد، سردار حسینعلی یوسفعلی زاده، مدیرکل کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی، امروز دوشنبه ۲ آبان ماه در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه در حوزه دفاع مقدس و مقاومت با اشاره به اهمیت سواد رسانه و جهاد تبیین اظهار داشت: امروز یکی از عرصه های ترکیبی دشمن عرصه رسانه است، لذا از مهمترین فعالیت های رسانه ای کشور باید جهاد تبیین باشد.

وی با بیان اینکه امروز در عرصه رسانه با یک دنیا فرصت و تهدید مواجه هستیم، افزود: فعالان رسانه قطعا باید در این عرصه به دنبال ایجاد فرصت باشند، تهدیدها را خنثی کنند، زیرا با عملیات رسانه ای و خبری در حوزه جهاد تبیین می توانند در مقابل تلاش دشمن که با ایجاد عملیات جنگ فرهنگی هزاران دروغ را در عرصه رسانه منتشر کند ایستادگی کنند.

یوسفعلی زاده با بیان اینکه در مسئله فلسطین بیش از ۷۰ سال اسرائیل غاصبانه وارد یک سرزمین شده است و آن را تصاحب کرده است و امروز ایستادگی مردم غزه در مقابل رژیم منحوس اسرائیل را رسانه های غربی نوعی ظلم نشان می دهند، در این باره توضیح داد: در این جنگ روانی که رسانه های معاند علیه جبهه جهانی مقاومت در دنیا به راه انداخته اند و جای ظالم و مظلوم را جا به جا کرداه اند؛ لازم است رسانه ها با استفاده از فضای حقیقی و مجازی، شبکه های اجتماعی حقیقت و جبهه حق را به مردم دنیا نشان دهند.

وی با بیان اینکه در این شرایط باید از حقوق مردم غزه دفاع کرد در ادامه به رسالت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه روایت گری باید پیشتاز باشیم نباید اجازه دهیم دشمن برای ما روایت کند، بلکه با الگوی سازی از رزمندگان مقاومت به عنوان یک راهبرد بپردازیم.

مدیرکل کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به اینکه امروز راهبرد مقاومت جای خود را باز کرده است و توانسته ویژگی های آهنین و هیمنه پوشالی اسرائیل را به چالش بکشاند، خاطر نشان کرد: الگوهای مقاومت، طرفداران مقاومت امروز در جهان اعلام هویت می کنند.

وی با اشاره به آماج عملیات روانی و جنگ گسترده دشمن، روایت گری صحیح درباره غزه، حماس و رژیم غاصب اسرائیل را مهم دانست و افزود: امروز خبرنگاران مسلمان ما، باید جنگ فرهنگی دشمن را بشناسند، به عنوان سربازان این عرصه کار کنند، جبهه مقاومت نیاز به حمایت عمیق به خصوص در حوزه رسانه دارد، بنگاه های دروغ پراکنی سعی دارند جنایت های اسرائیل را در غزه تکذیب کنند.

یوسفعلی زاده در ادامه اطلاع رسانی و نحوه از استفاده از شبکه های اجتماعی، ارتقاء سطح سواد رسانه ای جامعه را از وظایف مطبوعات و خبرنگاران بیان کرد و توضیح داد: اصحاب رسانه علاوه بر اینکه باید تلاش کنند به نقل و نشر اخبار موثق بپردازند، باید از ورود به مباحث تخصصی و علمی که در آن دانشی ندارند پرهیز کنند، به مردم گفتگوی صحیح و استفاده اخلاقی از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را آموزش دهند زیرا بی اخلاقی در فضای مجازی باعث رشد اجتماعی فرهنگی نمی شود.

وی با تأکید بر اینکه گفتمان دفاع مقدس، معنویت و مقاومت در اختیار اصحاب رسانه است، اضافه کرد: خبرنگاران تصویر واقعی جبهه مقاومت را به مردم نشان دهند به نقاط قوت و ضعف آن به درستی بپردازند، امروز فقط ۱۰ در صد از ظرفیت جبهه مقاومت بر علیه رژیم اسرائیل به کار گرفته شده است که این گونه این رژیم منحوس را به چالش و سردرگمی در آورده است، بدون احتساب کمک جمهوری اسلامی ایران اگر کل توان به کارگرفته شود آتشی به خیمه دشمن خواهد افتاد که جمع نخواهد شد.

در ادامه این مراسم یوسف امینی قائم مقام اداره کل ارشاد خراسان رضوی با بیان اینکه این استان در عرصه رسانه در حوزه پیشکسوتان فعالیت های خوب و شاخص تأثیرگذار دارد و پیشگام بوده است، اظهار داشت: در حوزه تحول و خبر رسانی اقدامات خوبی صورت گرفته است، برخی از خبرنگاران در هشت سال دفاع مقدس حضور فعال داشتند، امروز در جبهه مقاومت دستاوردهای خوبی داشته است رسانه باید بیشتر به تاثیرگذاری این حوزه بپردازند.

امینی با بیان اینکه استکبار جهانی دچار یک حمله غافلگیرانه شده است، ادامه داد: با پوشش رسانه ای، حضورآگاهانه مردم جهان در حمایت از مردم غزه اتفاقات خوبی در راه است لذا رسانه باید فراتر از مرزها به دفاع از جبهه مقاومت بپردازد.

در این مراسم از ۵۰ خبرنگار و عکاس فعال رسانه های خراسان رضوی و همچنین خانم زهرا حسینی، خبرنگار خبرگزاری حوزه در عرصه دفاع مقدس و مقاومت تقدیر شدند.

در پایان این مراسم خبرنگاران با امضای میثاق نامه، همبستگی خود را با ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha