یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
افتتاح کانون طلاب در سیستان و بلوچستان

حوزه/ سیزدهمین کانون طلاب و دانش آموختگان جامعةالزهرا(س) علیهاالسلام در سیستان و بلوچستان با صدور مجوز و اعطای حکم به صورت وبینار تاسیس شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سیده زهره برقعی، مدیر جامعة الزهرا علیهاالسلام، در مراسم اعطای مجوز و حکم فعالیت کانون طلاب و دانش آموختگان جامعة الزهرا علیهاالسلام در سیستان و بلوچستان که به صورت وبینار برگزار شد ضمن عرض تسلیت به مناسبت کشتار زنان وکودکان فلسطینی توسط رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی، اظهار کرد: امیدوارم این کشتار بی رحمانه بدون پاسخ نمانده و جبهه مقاومت در سراسر جهان منتشر و اسراییل نابود گردد.

وی با اشاره به سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکید ایشان بر حرکت های مبتکرانه در نهادهای علمی، بیان کرد: طلاب و دانش آموختگان بایستی در این عرصه، تلاش وافری داشته باشید و ان شاءالله موفق خواهید بود.

مدیر جامعة الزهرا علیهاالسلام در ادامه به روایتی از امیرمومنان علیه السلام اشاره کرد که «شریف به تمام معنا کسی است که علمش او را شریف گرداند» و ادامه داد: بحث های علمی و ارتقای دانشی خود را جدی بگیرید و در این راه گام های موثر بردارید چرا که این علم باعث شرف شماست.

برقعی از اعضای کانون طلاب و دانش آموختگان استان سیستان و بلوچستان خواست تا با برنامه ریزی کانون را پیش ببرند و از کسانی که قبول مسئولیت کردند و در کانون مشغول فعالیت شدند قدردانی کرد.

در ادامه خانم دکتر شریفی معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعة الزهرا علیها السلام با اظهار خرسندی از افتتاح کانون طلاب در استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: امیدوارم افتتاح کانون نقطه عطفی باشد تا بتوانیم در جهت بصیرت افزایی، روشنگری و جهاد تبیین قدم برداریم.

وی از اعضای کانون خواست تا با حضور در تجمعات حمایت از مردم مظلوم فلسطین و صدور بیانیه، حمایت خود را از حرکت آزادیبخش قدس اعلام کنند چرا که آینده فلسطین با همین همدردی ها روشن خواهد بود.

در ادامه خانم عقیقی، مسئول کانون طلاب استان سیستان و بلوچستان از فقر فرهنگی موجود استان به ویژه در حوزه زنان گفت و سطح پایین سواد، فقر بهداشت، نداشتن شناسنامه و محدودیت آموزشی را از دیگر مشکلات زنان این استان برشمرد.

مسئول کانون طلاب استان سیستان و بلوچستان به همکاری و تعاملات خوب صورت گرفته با مرکز مدیریت در جهت ارتقاء دانشی و تبلیغ اثرگذار اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا به برگزاری دوره هایی از جمله تربیت مبلغ تخصصی کودک، دانش آموزان و دانشجو و مبلغ بین الملل نیاز داریم.

وی، دغدغه طلاب این استان را رفع مشکلات فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: رشد علمی و مهارتی خانواده ها، رفع ضعف بنیه علمی و آموزشی طلاب با برگزاری دوره های بازخوانی و ارتقای دانشی از برنامه هایی است که با هماهنگی و کمک معاونت تبلیغ و امور فرهنگی برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

در ادامه خانم موحدی پور، کارشناس مسئول انجمن ها و تشکل های فرهنگی جامعة الزهرا علیهاالسلام با اشاره به ضرورت استعداد سنجی طلاب و ارتقای سطح مهارتی آنان گفت: با این کار می توانیم از خود طلاب در برگزاری دوره ها استفاده کنیم.

وی از آمادگی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی برای برگزاری دوره های تخصصی و مهارتی، پرداخت حق الزحمه اساتید و از برگزاری دوره های تبلیغی دانش آموزی و دانشجویی و دوره های توانمندسازی به صورت مجازی و حضوری خبر داد و اظهار کرد: با هماهنگی اداره مبلغان در اعزام مبلغین بین الملل همکاری لازم صورت خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha