دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دکتر تقی زاده رئیس دانشگاه پیام نور کشور

حوزه/ تقی زاده با تقدیر از نگاه بلند مدیر حوزه های علمیه بر اهمیت تولید منابع و محتواهای آموزشی، استفاده از تجربیات بین المللی حوزه های علمیه و بهره گیری از دستاوردهای حوزه در عرصه هوش مصنوعی و الکترونیکی سازی منابع آموزشی تأکید نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر ابراهیم تقی زاده رئیس دانشگاه پیام نور کشور امروز در دیدار با آیت الله اعرافی که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، ضمن اشاره به فعالیت های دانشگاه پیام نور کشور با بیان این که در حال حاضر میزبان بالغ بر ۳۶۰ هزار دانشجو هستیم، اظهار داشت: حدود یک سوم دانشجویان زیر مجموعه وزارت علوم کشور در دانشگاه پیام نور مشغول تحصیل هستند.

وی به فعالیت ۳۲۰ واحدی دانشگاه پیام نور و برنامه کاهشی آن به ۲۵۰ واحد آموزشی در کشور اشاره نمود و یادآور شد: بر اساس طرح های کلان آموزش عالی کشور، دانشگاه پیام نور با واگذاری رشته های فنی مهندسی بر روی رشته های علوم انسانی متمرکز خواهد شد.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به این که دانشگاه پیام نور با تعریف سرفصل‌ها و منابع آموزشی در گروه های علمی دستاوردهای خوبی را رقم زده است، اظهار داشت: در دانشگاه پیام نور حدود ۳ هزار عنوان کتاب درسی و ۴ هزار عنوان کتاب آموزشی شناسایی، تدوین و مورد توجه رشته های مختلف آموزشی قرار می گیرد.

وی به فعالیت ۳۱ مجموعه استانی دانشگاه پیام نور اشاره و با بیان این که قرارگاه های فرهنگی متعددی در کشور راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: دانشگاه پیام نور سعی می‌کند تا ضمن تمرکز بر رویکرد ارتقای کیفیت‌های آموزشی، بر فعالیت مراکز رشد و پژوهشی در مراکز استان‌ها بیش از پیش توجه داشته باشد.

تقی زاده در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به نگاه دانشگاه پیام نور به فعالیت های بین المللی بر لزوم ارتقاء منابع علوم انسانی دانشگاهی تصریح و همیاری و همکاری حوزه و دانشگاه در بازآفرینی منابع آموزشی علوم انسانی را بسیار مهم ارزیابی نمود.

وی خاطرنشان ساخت: امیدواریم بتوان در تقویت همکاری و همیاری دانشگاه و حوزه، ضمن ترسیم فرصت های مطالعاتی متقابل، در تعریف دوره‌های مشترک علمی – آموزشی برپایی کرسی های آزاد اندیشی و اقدامات متقابل آموزشی، پژوهشی و فرهنگی یکدیگر حداکثر استفاده را نماییم.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور بر اهمیت ارائه و معرفی دستاوردهای حوزه های علمیه در پیشبرد علوم انسانی تأکید و فعال سازی پتانسیل موجود برای تجلی همکاری های روز افزون حوزوی و دانشگاهی را مورد توجه قرار داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از نگاه بلند مدیر حوزه های علمیه بر اهمیت تولید منابع و محتواهای آموزشی، استفاده از تجربیات بین المللی حوزه های علمیه و بهره گیری از دستاوردهای حوزه در عرصه هوش مصنوعی و الکترونیکی سازی منابع آموزشی تأکید نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha