یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خانم شریفی معاون فرهنگی جامعه الزهرا

حوزه/ معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه فرصتی مناسب برای نقش آفرینی و ادای وظیفه طلاب است، به اهمیت رسالت تبلیغ و فرهنگ در حوزه پرداخت.

معصومه شریفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مدظله العالی بر امر تبلیغ به ویژه در جامعه حوزویان، به تشریح رویکرد جدید و تحولی در امر تبلیغ و فرهنگ در راستای جامه عمل پوشاندن به مطالبات مقام معظم رهبری زید عزه پرداخت و اظهار داشت: آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه فرصتی مناسب برای نقش آفرینی تبلیغی با رویکرد تحولی برای طلاب است.

طلاب از بدو ورود به حوزه، مبلغ هستند

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: فضای سیاسی و توطئه‌های دشمن در جنگ ترکیبی و جنگ شناختی که ریشه‌ها و اعتقادات جوانان را مورد هدف قرار داده، رسالت تبلیغی طلاب را صد چندان کرده است.

شریفی با بیان اینکه طلاب در قبال دینداری، هدایت و توحیدمداری مردم مسئول هستند، توصیه کرد: طلاب از بدو ورود به حوزه باید بار مسئولیت مبلغ بودن را به دوش بکشند و با تأسی از پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم و الگوگیری از حضرات معصومین علیهم‌السلام همواره در پی تبلیغ، تربیت و هدایت جامعه باشند.

طراحی کارپوشه فرهنگی و تبلیغی در جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به طراحی کارپوشه فرهنگی تبلیغی ویژه طلاب و دانش آموختگان، اظهار کرد: در این طرح، برنامه‌ها و فعالیت های فرهنگی و تبلیغی طلاب از بدو ورود تا زمان فارغ التحصیلی در کارنامه فرهنگی تبلیغی طلاب ثبت خواهد شد و بر مبنای این کارنامه طلاب ارزیابی خواهند شد ونیز دوره‌ها و کارگاه‌های طلاب ثبت و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: اداره کل تبلیغ به منظور تربیت و تقویت بانوان طلبه در عرصه تبلیغ، برنامه‌های کارورزی در نظر گرفته تا به عنوان همیار مبلغ یا همراه مبلغ در عرصه‌های تبلیغی حضور داشته باشند و به عنوان مبلغان موفق در جامعه ایفای نقش کنند.

رسانه مهم‌ترین عرصه تبلیغ و فرهنگ است

شریفی با اشاره به مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب مدظله العالی درباره تقویت و حضور جدی در فضای مجازی و رسانه‌ها، خاطر نشان کرد: رسانه مهم‌ترین عرصه تبلیغ و فرهنگ است و با طراحی و برنامه ریزی در عرصه رسانه می‌توانیم از نفوذ و هجمه‌های فرهنگی دشمن جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با توجه به احساس نیاز جامعه در این عرصه و با تربیت طلاب کنشگر در فضای مجازی و رسانه‌ها به دنبال حکمرانی و مرجعیت در این عرصه است.

آموزش و پژوهش باید تبلیغ محور باشد

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها عنوان کرد: برای برون داد در نظام جامعه باید آموزش و پژوهش ما تبلیغ محور باشد و سه معاونت تبلیغ و امور فرهنگی، پژوهش و همچنین آموزش و تربیت با طراحی و برنامه ریزی بر محور تبلیغ و فرهنگ حرکت کند.

شریفی با بیان اینکه طلاب باید در کف میدان باشند، گفت: موضوعات عملیات کف میدانی شامل تبلیغ چهره به چهره، امر به معروف و نهی از منکر و کنشگری در راستای آسیب‌های جامعه کلید خورده است و ما با آرایه آموزش تخصصی به طلاب بر این امر مهم و جدی ورود خواهیم کرد.

وی در پایان به برگزاری دوره‌های تبلیغی مخاطب محور و موضوع محور اشاره کرد و اظهار داشت: این دوره‌ها در راستای تربیت مبلغان در موضوعات تخصصی مانند موضوع زن و خانواده، مهدویت، پاسخ به شبهات روز، تربیت مبلغ دانش آموزی و غیره برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha