دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ نشست تبیینی روحانیون شیعه و اهل سنت آذربایجان غربی

حوزه/ حجت الاسلام امامی گفت: امروز جریان های صلیبی و صهیونیزم با هم متحد شده اند و فلسطین جایی است که این دو یک اتحاد شومی را برای از بین بردن اسلام و مسلمین تشکیل می‌دهند و از روزی که انگلیس خبیث این کار را در فلسطین انجام داد علمای بیدار شیعه و اهل سنت در برابر این حادثه شوم مقاومت کردند و بیانیه داده و آن را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی امروز در نشست تبیینی روحانیون شیعه و اهل سنت آذربایجان غربی که در سالن کمیته امداد امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: بعد از جنگ جهانی اول امپراطوری عثمانی از هم پاشید و انگلیس خبیث توانست به بخشی از کشورهای اسلامی که فلسطین هم جزو آن بود، تسلط پیدا کند و خود را قیوم آن ها معرفی کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: “لُرد آلن بی” ژنرال انگلیسی وارد بیت‌المقدّس شد، کلامی تاریخی مطرح کرد و آن این که «امروز جنگ های صلیبی به پایان رسید!» یعنی حقد و کینه ۹۰۰ ساله ای که غربی ها از اسلام داشتند و امروز هم وجود دارد موجب شد این ژنرال انگلیسی چنین جمله ای را به زبان بیاورد.

وی ادامه داد: وقتی جرج بوش برای سربازان و تفنگ داران خود که برای حمله به کشورهای اسلامی آماده می شدند، سخنرانی می کرد، صحبت هایی را بر زبان آورد که شباهت زیادی به سخنان پاپ اورانوس دوم داشت که در سال ۱۰۹۵ میلادی در فرانسه برای ترغیب مسیحی ها برای حمله به مسلمان ایراد کرده بود و بوش هم برای تفنگداران خود می گوید؛ شما سربازان مسیح هستید و به مسلمانان که محور شرارت هستند حمله می کنید .

مبارزه علمای بیدار اسلام با صهیونیزم

حجت الاسلام امامی تصریح کرد: امروز جریان های صلیبی و صهیونیزم با هم متحد شده اند و فلسطین جایی است که این دو یک اتحاد شومی را برای از بین بردن اسلام و مسلمین تشکیل می دهند و از روزی که انگلیس خبیث این کار را در فلسطین انجام داد علمای بیدار شیعه و اهل سنت در برابر این حادثه شوم مقاومت کردند و بیانیه داده و آن را محکوم کردند.

وی گفت: شیخ محمدحسین کاشف‌الغطاء از مراجع و علمای متفکر و مجاهد استعمارستیز و ضدصهیونیسم شیعه در نبردهای مسلحانه با انگلستان، طی جنگ اول جهانی و نیز در قیام ضدانگلیسی عراق به رهبری رشید عالی گیلانی شرکت کرد و جنگید و ما این نوع مخالفت علمای دین را با شکل های مختلف دیدیم و شنیدم .

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی عنوان داشت: دوره ای که پهلوی در ایران سر کار آمد پیوند محکمی با صهیونیستی ها بست، هر چند در ظاهر به گونه ای دیگر وانمود می کرد و اما پهلوی به غلام زرخرید رژیم صهیونیستی شده بود و امام خمینی (ره) این را در سال ۴۲ وقتی علیه رژیم سخنرانی کردند، به شاه متذکر شدند.

وی افزود: امام در تحلیل جشن های ۲۵۰۰ ساله نیز این مسئله را به عیان بیان می کنند که این جشن ها را به راه انداختند تا فکر و افکار مسلمین را از مسئله فلسطین منحرف کنند. و این یک تحلیل مهمی است.

حجت الاسلام امامی گفت: امام خمینی رضوان الله تعالی علیه در جاهای مختلف به مسئله اهمیت مبارزه با صهیونیزم اشاره می کنند و در تحلیل جنگ تحمیلی هم بیان می کنند که این ها صدام را علیه ایران شوراندند تا حواس امت اسلامی از مسئله فلسطین به جنگ ایران و رژیم بعث عراق منحرف کنند.

وی ادامه داد: یکی از پایه های قدرتمند پهلوی بهایی ها بودند که در شریان های اصلی حکومت حضور داشتند و قبله گاه این فرقه ضاله رژیم اسرائیل است و صهیونیست ها در جاهای مختلف رژیم پهلوی به عنوان مستشار سیاسی، نظامی و ... حضور داشتند و این را خیلی ها متوجه نمی شدند و امام در مسئله فیضیه نیز به این نکته اشاره می کنند.

در زمان شاه کسی حق تفسیر آیات بنی اسرائیل را نداشت

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در سخنرانی های متعدد خودشان به نقش امام راحل در سرعت بخشیدن به دشمنی با رژیم صهیونیستی اشاره دارند و می فرمایند؛ مسئله فلسطین در بین امت اسلامی به حاشیه رفته بود و امام آن را احیا کردند.

وی افزود: حتی زمان شاه کسی حق نداشت آیات مربوط به بنی اسرائیل را تفسیر کند و علمای دین را به خاطر تفسیر این آیات دستگیر و تهدید می کردند و امام خمینی (ره) نیز در جایی می فرمایند؛ بعضی از اهل منبر را برده اند در‏‎ ‎‏سازمان امنیت و گفته اند شما سه چیز را کار نداشته باشید، شاه را کار نداشته باشید؛ یکی‏‎ ‎‏هم اسرائیل را کار نداشته باشید؛ یکی هم نگویید دین در خطر‏‎ ‎‏است. این سه تا امر را کار نداشته باشید، هر چه می خواهید‏‎ ‎‏بگویید.

حجت الاسلام امامی بیان داشت: امام خمینی (ره) در سال ۴۱ در سخنرانی خودشان یکی از مهم تری دلیل مقابله با شاه را کمک این دست نشانده یهود به اسرائیل عنوان کردند. مسئله دیگری که امام روی آن دست گذاشتند، این بود که امت اسلامی با هم وحدت ندارند و فرمودند؛ همه دوَل اسلامیّه و ملتهای اسلام می‌دانند که این درد چیست، می‌دانند که دستهای اجانب در بین است که اینها را متفرق از هم بکند، می‌بینند که با این تفرقه‌ها ضعف و نابودی نصیب آنها می‌شود، می‌بینند که یک دولت پوشالی اسرائیل در مقابل مسلمین ایستاده - که اگر مسلمین مجتمع بودند، هرکدام یک سطل آب به اسرائیل می‌ریختند او را سیل می‌برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: مبارزه علیه اسرائیل قبل از انقلاب هم بود و انقلاب اسلامی بدان سرعت بخشید و امروز غرب و دیگران مهم ترین دشمن رژیم صهیونیستی را ایران اسلامی می دانند.

یهود تحریف گرترین قوم است

وی اضافه کرد: قرآن کریم یهود را " الَّذِینَ هَادُوا یُحَرِّفُونَ الْکَلِمَ عَنْ مَوَاضِعِهِ" تحریف گرترین قوم تاریخ معرفی می کند و براساس آمار بیشترین جرم ها در اروپا مربوط به بهودی ها هستند و اگر تحریف گرترین قوم مسلط ترین قوم بر جریان رسانه ای باشد، معلوم است چه سرنوشتی در انتظار عالم و بشریت است.

حجت الاسلام امامی تصریح کرد: تقریبا ۲۰ سال قبل کل جریان سینما و رسانه که در غرب وجود داشت ذیل ۲۵ شرکت فعالیت می کردند و این ها در ۵ شرکت صهیونیستی ادغام شدند و امروز همه اخباری که به دنیا مخابره می شود توسط این شرکت هاست و صهیونیزم بر رسانه های دنیا چنبره زده است.

وی گفت: فلسطینی ها در بهترین حالت ممکن، فقط ۲ درصد زمین هایشان را فروختند و اگر ۵ درصدش هم مال یهودی های خود فلسطین باشد می شود ۷ درصد و چگونه می شود با هفت درصد کل زندگی یک مملکت را از آن ها بگیرند و در رسانه های امپراطوری صهیونیستی یهودی ها را انسان های مهربان نشان می دهند.

یهودی ها از جنگ جهانی بیشترین سوء استفاده را کردند

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: یهودی ها به عنوان تحریف گرترین قوم از جنگ جهانی بیشترین نفع را بردند و هولوکاست دروغین را مطرح کردند و با این کار حتی کشورهای غربی را نیز دوشیدند و امروز در جنگ روایت ها رسانه صهیونیزم است که میدان داری می کند و علاج آن جهاد تبیین است و امروز باید تاریخ یهودی ها و وحشی گری های آن ها به مردم تبیین شود و این ها گاهی در یک روز هفتاد پیامبر را سر بریدند و به پیامبران خودشان رحم نکردند.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha