شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عراق

حوزه/ اینجا باید از خود بگذری و نفس و جانت را در آتشی که با ذغال افروخته شده، ذوب کنی تا بتوانی عشق و محبت خالصانه خدمت دخترآقا موسی بن جعفر(س) ارائه دهی که ای بانوی با کرامت همه هستی ام برای تو است.

به گزراش خبرنگار خبرگزاری حوزه، به قول مردم قم خیابان چهارمردان یا به قول عرف مردم عرب شارع عراقی و یا به اصطلاح خیابان عمار بن یاسر، چند شبانه روز است که محل دلدادگی عشاقی است که برای تجدید عهد با امام عصر(عج) و عرض تسلیت به محضرش دورهم آمده اند.

از هر کسی بپرسی، این روزها این دلدادگی برای چه چیزی است، مردم قم با انگشت اشاره حرم بی بی فاطمه معصومه(س) را نشان خواهند داد، مدت مدیدی است که مردم این شهر، افتخار میزبانی از دختر آقا موسی بن جعغر(ع) را دارند.

وقتی وارد این خیابان شوی، موکب هایی در دو طرف زده شده، که اکثر آن عراقی و از شهرهای بغداد، نجف، کاظمین، سامراء و شهرهای اطراف این کشور است. موکب ها مردمی است، برای عرض ارادت و تسلیم به آستان قدسی است. در وسط های این خیابان، موکبی با تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی و فرمانده حشدالشعبی مهدی ابومهندس خودنمایی می کند، یعنی مقاومت هنوز زنده است، مقاومت عشق و معرفت می خواهد که این روزها در غزه درحال خودنمایی است. غزه ایی که کودکان آن این روزها سردمدار اصلی جنگ اند و با نثار جان عاشقانه سهم خود را برای حفظ غزه پیشکش مردم مظلوم فلسطین می کنند، تا نور امید برای مبارزه بیش از گذشته به درخشش ادامه دهد.

حرمی که محبانی  از سراسر جهان دارد

حضور در این خیابان که طرف آن به حرم بی بی و طرف دیگر آن چهار راه ختم می شود، فرصتی است که هر دلداده می تواند لحظاتی را در آن به مشیء و راه پیمایی بپردازد و محبت، وفاء و صمیمت بین دو ملت را با چشم خود ببیند و با دست خود لمس کند. در اینجا موکب داران عراقی به سمتت می آیند و با پذیرایی می خواهند شما را در غم از دست دادن خواهر امام رضا(ع) شریک کنند.

این خیابان از دیرباز به مردم عراق شهره است و از هر کسی بپرسی، چهار راه عراقی، آدرس این منطقه را به تو خواهند داد.

حرمی که محبانی  از سراسر جهان دارد

حسن جوان عراقی با موهای فرفری، لباس سیاهی به تن دارد و به بخش هایی از لباسش گل مالیده، پشت لباسش علامت پنجه دست نقش بسته و با دو استکانی که در دست دارد با قهوه عراقی از زائرین و مجاورین پذیرایی می کند.

با لهجه عربی مردم را دعوت به حضور در این موکب می کند و با عرقی که از سر و رویش به خاطر ایستادن در کنار آتش می بارد، ارادت خود را به آن آستان نشان می دهد.

حرمی که محبانی  از سراسر جهان دارد

اینجا باید از خود بگذری و نفس و جانت را در آتشی که با ذغال افروخته شده، ذوب کنی تا بتوانی عشق و محبت خالصانه خدمت دخترآقا موسی بن جعفر(س) ارائه دهی که ای بانوی با کرامت همه هستی ام برای تو است.

در این خیابان جای سوزندن انداختن نیست، همه آماده اند. نگاه کنند، ببیند، تماشا کنند، صبوری و وفا داری را یاد بگیرند.

حرمی که محبانی  از سراسر جهان دارد

در موکب دیگر نگاهت به جوانی می افتد که روی صندلی نشسته، اطراف آن هیزم قرار گرفته و با گرمای وجودش که از آتش دنیا گُر گرفته در عین سادگی ولی وقار از محبین پذیرایی می کند. امروز سالروز وفات حضرت معصومه(س) در قم است.

این خیابان یادت نرود و تا شب نرسیده به این خیابان سری بزن و از اخوت و دلدادگی عراقی به آن بانو بگو....

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha