شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1115494
۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: در مبارزه با فساد نباید تفاوتی بین برخورد با یک مجموعه اداری یا یک فرد عادی از جامعه وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در دیدار با بازرس کل استان همدان، با بیان اینکه سازمان بازرسی وظیفه حفاظت از حقوق شهروندان را بر عهده دارد، اظهار داشت: آنجایی که کسی توانایی دفاع از حق خود را ندارد، وظیفه چنین سازمان‌هایی بیشتر خود را نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه حضرت امیر(ع) در نامه خود نسبت به این موضوع و دفاع از حقوق بی‌پناهان حساسیت خاصی داشتند، گفت: آنجایی که یک شهروند عادی شاید نتواند حرف خود را بیان کند این سازمان بازرسی است که می‌تواند برای تأمین حقوق آنها دست به کار شود.

امام جمعه همدان، با اشاره با اهمیت تعامل سازمان بازرسی با مدیران، گفت: بارها به مسئولان تذکر داده‌ام که اگر کاری می‌خواهید انجام دهید و در این عرصه خلاء قانونی وجود دارد، بهترین راه مشورت با سازمان بازرسی و نهادهای نظارتی برای ارائه راهکار قانونی است.

وی با بیان اینکه مدیر باید جسارت انجام کار و رفع مشکلات مردم را داشته باشد، گفت: مسئولان باید سازمان بازرسی را در کنار خود ببینند و تقابلی در این بین وجود ندارد، چرا که اگر تعامل به درستی صورت نگیرد کارها در استان به سادگی پیش نخواهد رفت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، افزود: به صرف وجود قانون، عدالت محقق نمی‌شود و این وظیفه مدیر است که بر اساس قانون کارها را پیش ببرد.

وی با بیان اینکه وظیفه سازمان بازرسی تحقق عدالت در جامعه است و باید کمکی برای مدیران در این عرصه باشد، اظهار کرد: قانون‌گرایی اساس حکومت‌داری است و حرکت‌ها باید بر محور قانون باشد، اما به صرف وجود قانون کارها پیش نمی‌رود و اینجاست که نقش مجموعه بازرسی در حُسن جریان امور مورد توجه قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به اینکه در بحث مبارزه با فساد، استان شرایط خوبی دارد، خاطرنشان کرد: در گام اول باید ببینیم که فساد چیست و مصادیق آن چه چیزی می‌باشد که این خود بحث جداگانه‌ای را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: آنچه در عرصه مبارزه با فساد باید به‌صورت ویژه مد نظر باشد، آن است که در این میدان و زمانی که فساد روشن است تسامحی نباید مطرح شود و تبعیضی نیز وجود نداشته باشد.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه در عرصه مبارزه با فساد نباید تفاوتی بین برخورد با یک مجموعه اداری یا یک فرد عادی از جامعه وجود داشته باشد، گفت: هرچه این مبارزه با فساد بیشتر باشد و به مردم اطلاع رسانی شود، در عرصه اعتمادسازی می‌تواند موثر باشد.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات، مسئولان باید به دنبال تولید کننده‌ها و فعالان اقتصادی باشند، اظهار کرد: معنی ندارد تولید کننده‌ای برای دیدار با یک مدیر بخواهد بخواهد به دفتر امام جمعه مراجعه کند تا از این طریق وقت ملاقات برای او هماهنگ شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha