شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه کنگان

حوزه/ امام جمعه کنگان با بیان اینکه جامعه امروزی نیازمند نهادینه شدن تفکر شهید فهمیده است، گفت: امروز همه به‌ویژه نوجوانان ما بایستی با الگو گرفتن از شهید فهمیده، حماسه آن شهید و قهرمان ملی را که موجب ذلت و خفت دشمن شد را ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های نماز جمعه کنگان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بسیجی محمد حسین فهمیده و هفته بسیج دانش آموزی، اظهار داشت: خانواده‌ها و مربیان بایستی نوجوانان را به‌گونه‌ای تربیت کنند که در آینده افرادی مثل شهید فهمیده تحویل جامعه دهند.

وی با بیان اینکه جامعه امروزی نیازمند نهادینه شدن تفکر شهید فهمیده است، افزود: امروز همه به‌ویژه نوجوانان ما بایستی با الگو گرفتن از شهید فهمیده، حماسه آن شهید و قهرمان ملی را که موجب ذلت و خفت دشمن شد را ادامه دهند.

امام جمعه کنگان بیان کرد: دشمنان به ویژه صهیونیسم جهانی و سران رژیم جعلی صهیونیستی، از اسم شهید فهمیده وحشت دارند و از این رو در فضای مجازی شایعاتی علیه حماسه شهید فهمیده منتشر می‌کنند که علت آن ترس از شهادت طلبی است که در ایران شهید فهمیده و در لبنان شهید احمد قیصر و دو نفر از دوستانش بودند که عملیات استشهادی علیه دشمن انجام دادند.

حجت الاسلام محمودی به ضرورت اهتمام و توجه به نوجوانان از سوی خانواده، مدرسه و جامعه اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های دولتی و فرهنگی با اجتناب از کارهای کلیشه‌ای به‌دنبال برنامه‌ای مدون برای نوجوانان باشند.

وی در ادامه با اشاره به فضیلت و مناقب حضرت معصومه(س) و ویژگی‌های ایشان از جمله محدثه بودن، ایمان و عمل صالح، فضیلت زیارت قبر شریف آن والامقام و مقام شفاعت، اظهار کرد: شایسته است زنان ما شرح حال زنان نمونه و مومنه تاریخ مانند ام فروه مادر امام صادق(ع)، ام حمیده مادر حضرت موسی بن جعفر(ع)، نجمه خاتون مادر امام رضا(ع) و نرجس خاتون مادر امام زمان(عج) را مطالعه و به آنان تأسی کنند.

امام جمعه کنگان به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست اندرکاران کنگره ملی شهدای استان لرستان و ضرورت مردمی برگزار شدن این بزرگداشت‌ها اشاره کرد و یادآور شد: به فرمایش معظم له، یکی از بهترین کارهایی که در استان‌ها و شهرهای مختلف مرسوم شده همین بزرگداشت شهیدان است.

حجت الاسلام محمودی ادامه داد: به فرموده رهبر فرزانه انقلاب، شجاعت، دلاوری، رفاقت و وفاداری و صداقت از ویژگی‌های قوم لر است.

وی با تحلیل فرمایشات ولی امر مسلمین جهان در خصوص جنایات هولناک بشری در غزه و اینکه امروز در رأس مسائل دنیای اسلام مساله فلسطین و همین حوادثی است که در غزه اتفاق افتاده، اظهار کرد: قضیه غزه از یک سو مظلومیت و از یک سو اقتدار است.

امام جمعه کنگان، آمریکا را شریک جرم قطعی جنایات در سرزمین‌های اشغالی دانست و با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای فشار بیشتر به مردم مقاوم فلسطین، خاطرنشان کرد: دشمن با این جنایات می‌خواهد مردم تسلیم شوند، اما نه تنها مردم تسلیم نشدند، بلکه از سویی ضربه سنگین و مهلک وارد شده بر پیکر صهیونیست‌ها یک ضربه تعیین کننده و غیرقابل ترمیم بود.

حجت الاسلام محمودی با انتقاد از برخی افراد که به‌دنبال جابجا کردن جای جلاد و شهید در قضایای فلسطین هستند، بیان کرد: از دستگاه قضایی و نظارتی می‌خواهیم با قلم به‌دستان بی‌شرافت که در داخل از صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند برخورد قانونی کند.

وی در پایان با اشاره به سالروز تشکیل سازمان ملل، تصریح کرد: امروز ساختار سازمان ملل در اختیار اربابان زر و زور و ظلم است و اگر هم گاهی صدایی از این سازمان بلند می‌شود، با قلدری کشورهایی که حق وتو دارند، وتو می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha