شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

 حوزه / امام جمعه موقت شهر اقبالیه قزوین گفت: شهید محمد حسین فهمیده  مطیع امر رهبر و امام خود بود و امروز جوانان و نوجوانان باید شجاعت و ولایتمداری شهید فهمیده را الگوی خود قرار دهند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی، امام جمعه موقت شهر اقبالیه قزوین، امروز در خطبه های نماز جمعه شهر اقبالیه قزوین، ضمن تسلیت سالروزوفات شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه (س) گفت:حضرت امام صادق (ع) در رابطه با شخصیت این بانوی گرانقدر می فرمایند که « إِنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَکَّهُ وَ لِرَسُولِهِ حَرَماً وَ هُوَ الْمَدِینَهُ وَ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ حَرَماً وَ هُوَ الْکُوفَهُ وَ لَنَا حَرَماً وَ هُوَ قُمُّ وَ سَتُدْفَنُ فِیهِ امْرَأَهٌ مِنْ وُلْدِی تُسَمَّی فَاطِمَهَ مَنْ زَارَهَا وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّهُ؛ » یعنی اینکه خدا را حرمی است و آن مکه است، پیامبر را حرمی است و آن مدینه است، امیرالمومنین را حرمی است و آن کوفه است و برای ما حرمی است و آن قم است و در آن خانمی از فرزندان من به نام فاطمه دفن خواهد شد، هر که او را زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین به فرارسیدن سالروز شهادت محمد حسین فهمیده و روز نوجوان بسیج دانش آموزی گفت: شهید محمد حسین فهمیده با مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن کاری کرد که نقطه عطفی در نوجوانان به وجودآمد، جوان ما وقتی داستان شهید فهمیده را می‌شنود احساس هویت و غیرت می‌کند.

وی ادامه داد: شهید فهمیده نوجوانان فداکاری است که برای دفاع از اسلام و انقلاب نارنجک به خودش بست و زیر تانک رفت. وی ادامه داد: شهید محمد حسین فهمیده مطیع امر رهبر و امام خود بود و امروز جوانان و نوجوانان باید شجاعت و ولایتمداری شهید فهمیده را الگوی خود قرار دهند.

امام جمعه موقت شهر اقبالیه عنوان کرد: با توجه به هجمه دشمنان بویژه در عرصه فرهنگی، انتقال آرمانهای شهیدان والامقام به نسل جوان نیاز جامعه است.

وی اظهار کرد: دانش‌آموزان به عنوان آتیه ‌سازان این مملکت باید هوشیار باشند تا در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی مقابل دشمنان بایستند و پیروز میدان باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: چه خوب است که امروز تمامی مربیان و معلمین جامعه اسلامی این الگوهای ارزشمند و ماندگار در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به فرزندان خود در مدارس و جامعه بیشتر انتقال دهیم.

امام جمعه موقت شهر اقبالیه قزوین به ۹ آبان و انقراض سلسله قاجاری پرداخت و بیان کرد: در ۹ آبان حکومت قاجار منقرض شد و حاکمیت رضاخان قلدر تاسیس شد که ۵۰ سال حیثیت و فرهنگ و استقلال این کشور را به غرب سپرد. اوج ذلت حکومت پهلوی لایحه کاپیتولاسیون بود که جرقه انقلاب از آن زده شد.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی به دیپلماسی ارزشمند و مقتدر کشور ما در همه عرصه های مختلف بیان کرد:امروز دیپلماسی مقتدر دستگاه خارجه می تواند حرف اول را در منطقه بزند که این خود جای شکرگزاری است.

وی همچنین به تحولات منطقه و محکوم نمودن جنایات اخیر رژیم کودک کش صهیونیستی در برابر مردم غزه و فلسطین بیان کرد: امروز ایران اسلامی مستقیم وارد هیچ جریانی از جمله غزه نشده ولی ملت همیشه بصیر و شجاع کشور ما همراه و همدل وبا وحدت و همبستگی هم صدا با سایر ملتهای مختلف جهان انزجار و نفرت خود را در برابر این رژیم جعلی غاصب ابراز می دارد.

امام جمعه موقت شهر اقبالیه قزوین تصریح کرد: امروز یک رژیم جعلی و غاصب به نام اسراییل که بیش از ۷۰ سال ظلم و ستم را بر مردم بی دفاع فلسطین و غزه انجام می دهد ولی متاسفانه امروز نه تنها برخی از کشورهای غربی، بلکه سازمان ملل نیز در برابر این همه جنایاتی که هر روز و هر شب زنان و کودکان سالخوردگان مظلوم شهر غزه را به خاک و خون کشیده و سکوت می کنند

وی ادامه داد: امروز سست بودن بنیان‌های این رژیم همچون خانه عنکبوت بیش از پیش نمایان شده است و این وعده قرآن است و در مقابل، مقاومت نمی‌ترسد و این نترسیدن را امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب و بزرگانی چون شهید سلیمانی در دل مردم نهادند.

امام جمعه موقت شهر اقبالیه قزوین عنوان کرد: رژیم جعلی و غاصب اسرائیل بیش از ۷۰ سال است که مشغول جنایت و ظلم است و از وظایف نه تنها مسلمانان بلکه همه آزادی خواهان جهان است که به افشای جنایات این رژیم سفاک بپردازند و این امر از مصادیق جهاد تبیین است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان باید علیه رژیم جنایت پیشه و جعلی صهیونیستی دست به افشاگری و اقدامات بازدارنده بزنند و ان‌شاءالله در این امر تسریع صورت گیرد تا اضمحلال و نابودی این رژیم غاصب هر چه زودتر تحقق یابد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha