دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / مراسم بزرگداشت علامه سید جعفر مرتضی العاملی

حوزه/ معاون بین الملل حوزه‌های علمیه گفت: علامه سید جعفر مرتضی العاملی در حمایت از مجاهدین در ایران و لبنان اثرگذار بودند و ایشان نقش پدر معنوی را در این عرصه ایفا می‌کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری در همایش فقه مقاومت و بزرگداشت علامه سید جعفر مرتضی العاملی که در سالن همایش‌های دارالشفاء برگزار شد، اظهار کرد: مرحوم علامه سید جعفر مرتضی مورخی اهل تحلیل و تفسیر بودند.

وی با اشاره به اینکه اگر علامه سید جعفر مرتضی امروز بودند قطعا مباحثی را در بحث مقاومت فلسطین بیان می‌کردند، مطرح کرد: ایشان حدود 20 هدف برای مقاومت مطرح می‌کنند که ازجمله آن‌ها می‌توان به رفع ظلم، رفع فتنه، اقامه دین و ... اشاره کرد.

معاون بین الملل حوزه‌های علمیه با بیان اینکه یکی از فلسفه‌ها و اهداف مقاومت این است که عدالت در جهان پدیدار شود، عنوان کرد: محورهای دیگری از عدالت وجود دارد که علامه سید جعفر مرتضی در آثار خود به آن پرداخته است.

وی با اشاره به شخصیت جامع علامه سید جعفر مرتضی، خاطرنشان کرد: ایشان از جهات علمی در تاریخ، فقه، تفسیر و عرصه‌های مختلف علمی صاحب نظر، کارشناس و عالم بودند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری با بیان اینکه علاوه بر آن نیز ایشان از کار حوزوی خود و طلبه‌داری و تربیت نیرو غافل نمی‌شدند، تصریح کرد: شخصیت اجتماعی و دستگیری از محرومان و کمک به مستضعفین از دیگر ویژگی‌های شخصیتی ایشان بوده است.

وی با اشاره به اینکه ایشان در بخشی از اسناد بالادستی انقلاب اسلامی دست داشتند و در تدوین بسیاری از کتاب‌ها سهیم بودند، یادآور شد: ایشان در حمایت از مجاهدین در ایران و لبنان اثرگذار بودند و ایشان نقش پدر معنوی را در این عرصه ایفا می‌کردند.

معاون بین الملل حوزه‌های علمیه با بیان اینکه ایشان توانسته بودند برای عرصه مقاومت یک پشتوانه فکری، معرفتی و نظام فکری را تنظیم کنند، ابراز کرد: شخصیت اخلاقی، تهذیبی و تربیتی ایشان بالاتر از تمام این نکات بوده است که باید از ابعاد شخصیتی ایشان درس بگیریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha