دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با گلایه از اینکه ساختمان‌های بسیاری در سطح شهر وجود دارند که باید از آنها به عنوان ساختمان ناکارآمد یاد کرد، گفت: بسیاری از مجموعه‌های فرهنگی نیاز به ساختمان و مکانی ثابت برای انجام کارهای خود دارند که می‌توان از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد و در اختیار این گروه‌ها قرار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگی عمومی استان همدان، با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات مشاوره در قبل و بعد از ازدواج، اظهار داشت: متاسفانه مشاوره‌های قبل از ازدواج آن طور که باید به آن توجه نمی‌شود، در حالی که ضرورت انجام مشاوره قبل از ازدواج، نسبت به بعد از ازدواج بیشتر است.

وی با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ مراجعه به مشاوره در جامعه، گفت: جوان ما باید بداند که قبل از ازدواج نیاز به آشنایی با برخی مهارت‌ها در زندگی مشترک دارد که رسیدن به آن در گرو مشورت با متخصصان این حوزه است.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه مرکز مشاوره قبل از ازدواج برای موفقیت، نیازمند حمایت مسئولان است، گفت: این مرکز باید دارای مکان مناسبی جهت تبلیغ و معرفی به مردم باشد.

وی در ادامه با گلایه از اینکه ساختمان‌های بسیاری در سطح شهر وجود دارند که باید از آنها به عنوان ساختمان ناکارآمد یاد کرد، یادآور شد: بسیاری از مجموعه‌های فرهنگی نیاز به ساختمان و مکانی ثابت برای انجام کارهای خود دارند که می‌توان از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد و در اختیار این گروه‌ها قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با ارائه پیشنهادی مبنی بر اینکه کارگروهی این ساختمان‌های تعطیل یا ناکارآمد را شناسایی کند، اظهار کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه از وظایف شورای فرهنگی عمومی است و در همین راستا نیز سند فرهنگی استان را با حضور رئیس جمهور رونمایی کردیم و برای اجرای آن و تحقق اعتبارات آن هم وعده‌هایی داده شده است.

وی با تأکید بر اینکه نیازمند تربیت مربیان متخصص برای ورود در عرصه آموزش و پرورش هستیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه گاهی از اوقات افرادی، مشاوره‌هایی ارائه می‌دهند که تخصص‌های لازم را ندارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با گلایه از عدم معرفی مدیرکل آموزش و پرورش استان، ابراز کرد: شورای فرهنگی عمومی دغدغه آموزش و پرورش و تربیت دانش‌آموزان را دارد و شاید یکی از حساس‌ترین مراکز همین مجموعه آموزش و پرورش است، اما متاسفانه با وجود گذشته ۴۰ روز از آغاز سال تحصیلی، هنوز مدیر کل این مجموعه در استان معرفی نشده و امیدواریم مسئولان در این زمینه توضیحات لازم را ارائه کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    0 0
    مشکل ساختمان و امکانات نیست چون در کشور بیش از 50000 مسجد غیر فعال وجود دارد، مشکل اصلی مبلغ و مخاطب است فی المثل باید درهر مسجد باید یک روحانی به عنوان امام جماعت و مدیر مسجد حضور داشته باشد و با روش های غیر سیاسی و عام المنفعه مخاطب را جذب مسجد کنند فی المثل برای بچه ها کلاس تقویت درس ریاضی و یا دروس دیگر را بگذارند تا پای بچه ها کم کم به مسجد باز شود و سپس بصورت آرام و تدریجی شروع به کار فرهنگی کنند