سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تبریز

حوزه/ مدیر عامل منطقه آزاد ارس با تأکید بر اهمیت ساماندهی برنامه‌های در رابطه با نماز، گفت: باید بدانیم که برای کار فرهنگی، نیازمند آدم فرهنگی و دلسوز هستیم و بودجه را نیز به افراد ذی صلاح دهیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، جلسه شورای اقامه نماز منطقه آزاد ارس امروز با حضور حجت الاسلام بابایی کارشناس فرهنگی ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی، فروتنی ناظر نمازخانه‌های بین راهی ستاد اقامه نماز استان، مجید کیانی مدیر عامل منطقه آزاد ارس و سایر اعضای شورا اقامه نماز برگزار شد.

کیانی مدیر عامل منطقه آزاد ارس با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "مسئولان باید امکانات گسترده خود را در خدمت دعوت به نماز بگذارند"، اظهار داشت: ما در امر نماز دو نوع وظیفه داریم، یک نوع آن درون سازمانی و دیگری برون سازمانی است، که در درون سازمانی باید همه همکاران نسبت به اقامه نماز در اول وقت عامل باشند و اطلاعیه‌های نمازی در همه جا نصب شود، تا همه ببینند و متذکر شوند، در ضمن اذان در تمامی ساختمان‌های اداری به‌خصوص در ساختمان این اداره که بلندترین ساختمان موجود در منطقه است باید با صدای بلند پخش شود، به‌نحوی که در کشور همسایه نیز شنیده شود.

وی به تشریح اقدامات برون سازمانی پرداخت و گفت: مشکل سخت افزاری مدارس مثل کمبود نمازخانه نیز به نرم افزار برمی گردد، لذا مدیران و معلمان باید ضرورت وجود نمازخانه را بدانند و در جهت رفع کمبودها و نواقص آن تلاش کنند و منتظر دیگران نباشند.

وی تصریح کرد: در کنار توسعه و نوسازی مدارس، از ساخت و تجهیز نمازخانه‌ها غافل نشویم و برای مدارس نمازخانه‌های زیبا و تمیز در نظر بگیرید، از ایده‌ها و طراحی‌های ستاد اقامه نماز نیز برای نمازخانه‌ها که جذابیت خاصی برای سنین دانش آموزی داشته باشد، استقبال می‌کنیم.

وی با تأکید بر اهمیت ساماندهی برنامه‌های در رابطه با نماز، اظهار کرد: باید بدانیم که برای کار فرهنگی، نیازمند آدم فرهنگی و دلسوز هستیم و بودجه را نیز به افراد ذی صلاح دهیم.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان نماینده‌ای برای ستاد اقامه نماز معرفی کنید که تقویم جلسات را داشته باشد، گفت: این نماینده به‌طور منظم جلسات شورای اقامه نماز را برگزار کند و همچنین مهدکودک‌هایی که اخیرا افتتاح شده نیز باید با الگوی اسلامی با محوریت اسلام و قرآن و نماز فعالیت کنند.

حجت الاسلام بابایی کارشناس فرهنگی ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی، نیز در این جلسه ضمن ابلاغ سلام دکتر زرهانی و معاونین ستاد اقامه نماز استان، با اهدی کتاب تفسیر حجت الاسلام والمسلمین قرائتی از دغدغه‌مندی مدیرعامل و اعضای شورای نماز این منطقه تشکر کرد و یادآور شد: باید قسمت عمده انرژی خود را بر روی دانش آموزان متمرکز نماییم و اجرای دوره‌های طرح مبین و توانمندسازی معلمان و امامان جماعت مدارس را در اولویت برنامه‌ها قرار دهیم.

برای کار فرهنگی، نیازمند آدم فرهنگی و دلسوز هستیم

برای کار فرهنگی، نیازمند آدم فرهنگی و دلسوز هستیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha