شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
گلپایگان

حوزه/ جلسه اخلاق عمومی با عنوان «کنترل حواس انسانی راه رسیدن به تمرکز و آرامش»، در مدرسه علمیه حضرت صدیقه کبری(س) گلپایگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، الهه خوشحالی صبح امروز در جلسه اخلاق عمومی با عنوان «کنترل حواس انسانی راه رسیدن به تمرکز و آرامش»، در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت صدیقه کبری(س) گلپایگان، با اشاره به مباحث معرفت النفس، از جمله جدا نبودن روح از جسم، اظهار داشت: برای آرامش واقعی باید خودمان را به مطلق بی‌نهایت نزدیک کنیم، همانطور که کل هستی با گفتن تسبیح خداوند در حال نزدیک شدن به خدا هستند.

وی ادامه داد: برای متمرکز کردن افکار باید از طریق حس اقدام کنیم، یعنی با کنترل دریافت‌هایی که از طریق حواس پنجگانه وجود دارد، تمرکز برای ما آسان‌تر است.

مبلغ حوزه علمیه خواهران اصفهان، افزود: پنج ساختار وجودی انسان، همان حس‌های دریافتی هستند که شامل حس، خیال، وهم، عقل، فوق عقل می‌شوند.

وی مهم‌ترین بخش وجودی انسان را توانایی‌های فوق عقلی دانست و اظهار کرد: توانایی‌های فوق عقلی به ارتباط انسان با خدا بر می‌گردد، گاهی فرد همه موارد را دارد، اما توانایی‌های فوق عقلی را ندارد، بنابراین آرامش واقعی نیز ندارد.

خانم خوشحالی، خاطرنشان کرد: هر کس رابطه معنوی‌اش را با خدا درست کند، هر مشکل و اختلالی هم که در زندگی داشته باشد، آرامش خواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha