دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رئیس کل دادگستری فارس

حوزه/ رئیس کل دادگستری فارس از اعلام آمادگی تقویت همکاری ها با ستاد امر به معروف استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در جلسه شورای امر به معروف استان فارس که در دفتر امام جمعه شیراز برگزار شد با اشاره به اهمیت امر به معروف اظهار کرد: مسئله امر به معروف نباید به یک موضوع خاص خلاصه شود، موضوعات متنوع و گسترده‌ای زیرمجموعه مسئله امر به معروف و نهی از منکر است که باید در جامعه تشریح شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه با گفتن امر به معروف نباید اذهان به سمت عفاف و حجاب برود، اضافه کرد: یکی از اقدامات خوبی که در استان فارس انجام شده، امر به معروف در ادارات است، پرونده‌هایی هم در این زمینه ایجاد شده و دادگاه هم برخوردهای جدی انجام داده است، برخوردهایی که احکامی نظیر ۱۰ سال حبس هم درآن صادر شده است.

به گفته رئیس کل دادگستری فارس، مردم باید از اقدامات انجام شده در خصوص امر به معروف و نهی ازمنکر مطلع شوند، همگان به این مسئله مهم توجه می‌کنند اما اگر توجهات را فقط منحصر به یکسری موضوعاتی کنیم که خیلی مورد توجه و اقبال نباشد، دلسردی ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ستاد امر به معروف باید بتواند بودجه‌های خوبی را دریافت کند، از آمادگی کامل دادگستری فارس برای همکاری در اجرای امر به معروف و نهی از منکر در استان خبر داد و گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر راهکار دهد که دادگستری چگونه می‌تواند کمک کند و ما با کمال میل ورود خواهیم کرد.

علیرضا پاک فطرت نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با بیان اینکه نباید در امر به معروف تنها بر روی مسئله حجاب تمرکز کرد، گفت: قانون حجاب در مجلس با کمک قوه قضائیه و نیروی انتظامی نوشته شد. اما اینکه چه زمانی تصویب و اصلاح شود، مشخص نیست.

وی با تأکید بر اینکه امر به معروف فقط به حجاب خلاصه نمی‌شود و امر به معروف یعنی نظارت مردم بر دولت، خواستار توجه دولت به مسائل و دغدغه‌ها و مشکلات معیشتی مردم شد و گفت: ایرانیان از قدیم حجاب داشته‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha