یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور

حوزه/ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: چرا یک خانم بدحجاب باید تا بالاترین سطح در دستگاه‌های دولتی پست بگیرد؟ سؤال من این است که گزینش کجاست؟ بعد می گویند چرا جمع نمی کنید! خب چه قدرتی داریم که بتوانیم جمع کنیم؟

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام محمدحسین طاهری آکردی در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس که در دفتر امام جمعه شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه باید به سراغ معضلات و موانعی برویم که در مسیر امر به معروف قرار گرفته است، اظهار کرد: اگر امر به معروف تعطیل شود، دین تعطیل خواهد شد.

وی ستاد امر به معروف را یک سیستم نظارتیِ "مردم بر دولت" دانست و اضافه کرد: این سیستم را نظام سیاسی اسلام طراحی کرده و از صدر اسلام وجود دارد، اما چسباندن آن فقط به یک مساله خاص در جامعه، ظلم به امر به معروف است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه امر به معروف باید به درستی در ساختار حاکمیتی تعریف شود، خاطرنشان کرد: یکی از مسائل ما، بحث بودجه است، خیلی‌ها معتقدند که باید بودجه دولتی بگیریم، اما موافق این موضوع نیستیم، بحث بودجه در جای دیگری باید حل شود، چون زمانی که بودجه دولتی گرفتیم و دستمان جلوی دیگران دراز شد، به همان میزان هم گردنمان کج می‌شود و این با آرمان‌های ستاد امر به معروف در تضاد است.

وی با اشاره به سخنان حضرت امام(ره) عنوان کرد: امر به معروف باید فرا قوه‌ای باشد، این نگاه، نشان دهنده میزان اهمیت ستاد امر به معروف است که باید احیا شود و متناسب با آن، شرح وظیفه و بودجه برایش تعیین شود تا بتواند در عرصه‌های مختلف ورود پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به اینکه نداشتن ساختار درست، باعث شده تا تصمیمات این ستاد اثرگذاری چندانی نداشته باشد، افزود: دغدغه‌های ما معمولا درست در جامعه پیاده نمی‌شوند، ساختار در همین نظام جمهوری اسلامی طوری طراحی شده که دینداران فحش آن را می‌خورند و بقیه کیفش را می‌برند!

وی اداری شدن مقوله فرهنگ را یکی از معضلات اصلی برشمرد و یادآور شد: در ستاد امر به معروف، می رویم زیر نظر ساختار اداری دولت و برای همین وضعمان این است، همین می‌شود که وقتی مساله ای مثل وقایع سال قبل پیش می آید، نمی‌دانیم باید چکار کنیم. باید منتظر بودجه باشیم که آیا برایمان تعریف شود و حدود یک سال بعد ابلاغ شود؟! این مسائل باید یک جایی حل شود، در ستاد برای این مسائل کارگروه تشکیل داده ایم و مشغول بررسی هستیم، خوشبختانه آقای رئیسی اولین رئیس جمهوری هستند که می بینیم از ستاد امر به معروف حمایت می کنند، دولت‌های قبلی مخالف بودند، چون امر به معروف می‌گوید خطا نکن، اسراف نکن، رانت نده، پارتی بازی نکن! در حالی که این‌ها در ساختار ما تعریف شده است و دارد انجام می‌شود. خب معلوم است که عده ای از قدرت گرفتن چنین تشکلی خوششان نمی‌آید، تشکلی که بتواند یقه مفسدان را بگیرد و با فساد مبارزه کند.

دبیر ستاد امر به معروف کشور قانون عفاف و حجاب را یکی از دغدغه های ستاد امر به معروف دانست و متذکر شد: ۹ مورد قانون را پیدا کرده‌ایم که اگر درست اجرا می‌شدند، الان این‌همه مشکل در کشور نداشتیم، به ریاست محترم جمهوری هم گفتم که ما دستمان بسته است و هیچ قدرت اجرایی در کشور نداریم. چرا یک خانم بدحجاب باید تا بالاترین سطح در دستگاه‌های دولتی پست بگیرد؟ سؤال من این است که گزینش کجاست؟ بعد می گویند چرا جمع نمی کنید! خب چه قدرتی داریم که بتوانیم جمع کنیم؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مرتضی IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 1
    اول شخص امر به معروف در دولت، شخص رییس جمهور است که با فرمان خود می تواند دستگاههای دولتی را هدایت نماید، لذا تشکیل «ستاد کل ریاست جمهوری»، به همراه دبیر عالی امر به معروف و نهی از منکر در این ستاد ضروری است تا کلیه وزارتخانه ها و دستگاهها ملزم به پیروی از فرمانهای این ستاد باشند؛ به دلیل فقدان چنین جایگاهی در دستگاه اجرایی کشور، با مفاسد دولتی نمی توان برخورد کرد!