یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی گفت: حال که توفیق سربازی حضرت ولی‌عصر(عج) نصیبمان شده، تمام فعالیت‌ها و آرمان‌هایمان را در مسیر رضایت ایشان قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران صبح امروز در سلسله نشست‌های اخلاقی در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) ساری اظهار کرد: اسلام به مسئله علم و علم‌آموزی، اهمیت زیادی داده‌ و چیزی که از دستورات دینی فهمیده می‌شود، این‌ است که باید اهل فعالیت علمی بوده اما در بهره‌برداری از علوم و یادگیری آن و همچنین انجام عبادات، اهل قناعت نباشیم و به هر مقداری که می‌توانیم تلاش کنیم.

وی همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند کار کنید، فعالیت داشته باشید، حتی یک لحظه از زندگی خویش را بدون فعالیت نگذارید چراکه زمان محدود و فرصت اندک است؛ ادامه داد: کار باید در مسیر صلاح و درستی، پژوهش، حمایت از انقلاب اسلامی، کمک به فقرا، ستم‌دیدگان و... باشد؛ همچنین انسان باید دارای متانت و درستی در سخن، فعل، راه و گفتار سدید باشد.

وی تأکید کرد: سه نوع اجتهاد علمی، عملی و ولایی (ارتباط قلبی با امام زمان عجل الله تعالی فرجه و کسب رضایت ایشان) داریم؛ آدمی باید اجتهاد عملی در پاکدامنی، مدیریت و کنترل نفس در مسائل شهوانی مانند خودنمایی، غذا خوردن، حب و بغض، تمایلات جنسی و نفسانی و.. داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران خاطرنشان کرد: در این عمر کوتاه، رسیدن به همه آرزوها و اهداف لایتناهی ممکن نیست، بنابراین باید هدف ارزشمندتر را انتخاب نمود و در این فرصت کم تلاش کرد، حال که توفیق سربازی حضرت ولی‌عصر(عج) نصیبمان شده، تمام فعالیت‌ها و آرمان‌هایمان را در مسیر رضایت ایشان قرار دهیم.

انتهای پیام 313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسنی IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 0
    اولین گام در این مسیر، ترک گناه است پس تجسس نکنید اگر راست می گویید