دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با فرماندار میاندوآب

حوزه/ حجت الاسلام جوانبخت با اشاره به افزایش ۸ برابری درآمد موقوفات شهرستان میاندوآب گفت: درآمد موقوفات کل استان از ابتدای سال تا کنون ۵۴میلیارد تومان بوده که ۱میلیارد تومان آن در شهرستان میاندوآب وصول شده است و نسبت به سال گذشته با افزایش درآمد مواجه بوده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام ناصر جوانبخت امروز در دیدار فرماندار شهرستان میاندوآب با اشاره به اهمیت وقف در اسلام، اظهار کرد: وقف، گره زدن دنیا به آخرت است و با چنین عملی دنیای فناپذیر صبغه‌ اخروی پیدا کرده و تا قیامت، خیرات و برکات مادی آن نصیب جامعه و ثواب اخروی آن در نامۀ اعمال واقف ثبت و ضبط می‌شود. به بیان دیگر، وقف یکی از مصادیق بارز باقیات‌الصالحات و شاید مهم‌ترین آن باشد. از گذشته افرادی خیر و متمول بوده‌اند که نگاهشان محدود به دنیا نبوده بلکه آخرت را نیز در نظر داشته و اموالشان را در کارها و راه‌های نیک و شایسته وقف کرده‌اند و سابقه وقف به زمان پیامبر اکرم (ص) برمی گردد.

وی با اشاره به افزایش ۸ برابری درآمد موقوفات شهرستان میاندوآب اضافه کرد: درآمد موقوفات کل استان از ابتدای سال تا کنون ۵۴میلیارد تومان بوده که ۱میلیارد تومان آن در شهرستان میاندوآب وصول شده است و نسبت به سال گذشته با افزایش درآمد مواجه بوده ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی بیان داشت: در آمد سال گذشته اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ۵۳ میلیارد ۴۰۰ میلیون تومان بود و در شش ماهه گذشته امسال به ۵۴ میلیارد رسیده است و اگر برخی از مطالبات اوقاف استان هم وصول شود به ۱۰۰ میلیارد در سال ۱۴۰۲ خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: در سال اخیر خیرین نیک اندیش میاندوآبی علاوه بر رقم ۱۰ میلیارد ریالی، دوباب واحد مسکونی به ارزش ۳۰ میلیارد ریال وقف کرده اند که اقدامی شایسته و در خور تحسین است.

حجت الاسلام جوانبخت اعلام کرد: توزیع ۵۰ بسته تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند درقالب برنامه مهرتحصیلی، نقشه برداری و تثبیت مالکیت با اجرای کاداستر برای اراضی کشاورزی به مساحت ۵۰هکتار و بروز رسانی تعداد ۱۸۰حکم از احکام هیات امنای مساجد تنها بخشی از اقدامات اوقاف و امور خیریه در شهرستان میاندوآب بوده است که نتیجه آن نیز افزایش ۸۰۰ درصدی درآمد موقوفات در شهرستان میاندوآب نسبت به سال قبل می باشد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha