جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
اراک

حوزه / ستاد حوزه علمیه خواهران استان مرکزی، گفت: اسلام به مادرانی که در منزل فعالیت می‌کنند و وقت و انرژی خود را صرف فرزندان و همسر می‌کنند حکم شهید را داده و تأکید کرده که فرزندان حتی الامکان در کنار مادرش باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز نشست فرهنگی با عنوان نقش مادران در ارتقای سلامت اجتماعی و روانی کودکان و جامعه در مدرسه علمیه الزهرا(س) اراک با حضور خانم زهرا کرمی استاد مدارس علمیه شهر اراک برگزار شد.

خانم کرمی اظهار داشت: عامل تمام بیماری‌ها استرس و اضطراب است، وقتی فردی در کهنسالی دچار بیماری قلبی و عروقی می‌شود باید به کودکی فرد برگشت و موضوع آن را بررسی کرد. ‌

کرمی بیان کرد: سندروم کم‌مادری از جنگ جهانی دوم شروع شد، زمانی که مادران به سرکار می‌روند، فرزندان بی‌مادر نشدند بلکه کمتر توانستند از وجود مادرشان استفاده کنند.

وی گفت: اسلام به مادری که ساعتی را در منزل فعالیت می‌کند و وقت و انرژی خود را صرف فرزندان و همسر می‌کند حکم شهید را داده است.

استاد حوزه علمیه خواهران، خاطرنشان کرد: کم بودن حضور مادر در کنار فرزند، باعث ایجاد اعتیاد در بزرگسالی کودکان می‌شود و امروزه ثابت شده که بلافاصله بعد از تولد نوزاد باید، او را کنار بدن گرم مادر قرار دهند و این کار موجب می‌شود بچه در بزرگسالی شنوایی بیشتری از مادر داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما بچه دوستی در مادر ذاتی است یا اکتسابی!؟ خاطرنشان کرد: هر دو با هم دخیل هستند و مخوف‌ترین موجود در عالم مادری است که به‌فرزند خود محبت ندارد.

وی ریشه تمام عملکردهای اشتباه بچه‌ها و خلأهای رفتاری کودکان را به مادر تعمیم داد و یادآور شد: فرزند تنها به یک مادر زیبا و خوش سیما نیاز ندارد، بلکه به یک مادر با محبت که مبانی تربیتی را بداند نیاز دارد و این تربیت فرزند از داخل شکم مادر شروع می‌شود.

کرمی تصریح کرد: نگاه کردن مستقیم مادر به صورت فرزند برای ایجاد محبت و آرامش و صمیمیت بسیار مؤثر است و اسلام این موضوع را تأیید کرده و می‌فرماید: نگاه کردن به چهره فرزند عبادت است.

وی اظهار کرد: بچه‌های زیر ۵ سال که در کنار مادر نباشند غالبا پرخاشگر و افسرده هستند، همچنین در سال ۲۰۲۱ دریافتند کم مادری در سطح هوشی فرزندان تأثیر منفی می‌گذارد و خیلی از معضلات اجتماعی این است که فرزندان از محبت مادر سیر نمی‌شوند.

کرمی تصریح کرد: اگر به دلایلی نمی‌توانیم در کنار فرزندمان بمانیم باید زمانی که در خانه هستیم وقتمان را تماما و یا در حد امکان به فرزند اختصاص بدهیم و این کمبود را جبران کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha