دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست نقش حضرت معصومه(س) در ترویج فرهنگ و تمدن شیعه

حوزه/ نشست علمی‌پژوهشی نقش حضرت معصومه (س) در ترویج فرهنگ و تمدن شیعه به همت معاونت فرهنگی آستان مقدس بانوی کرامت و با همکاری معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه و دانشگاه باقرالعلوم (ع) صبح امروز در پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در این نشست علمی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری، حجت‌الاسلام والمسلمین نجم‌الدین طبسی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین مریجی به ارائه مطلب پرداختند و حجت‌الاسلام قرائتی دبیری علمی این نشست را بر عهده داشت.

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینکه امروز آزمون غزه آزمونی بزرگ برای مجاهدین راه حق است گفت: مهم‌ترین دلیل و متقن‌ترین استدلال بر نیاز بشر به هدایت مستمر الهی است؛ زیرا مدنیت و فرهنگ بر پایه امام شکل می‌گیرد و امام است که امت را دعوت می‌کند و شهر را پاکیزه می‌کند و طلب رزق مادی و معنوی می‌کند.

وی ادامه داد: اهل‌بیت به‌مثابه کشتی نجات هدایت گر انسان‌ها هستند حتی انسان‌هایی که شیعه و مسلمان نباشند، امروز تصاویری که از این حادثه به دست ما می‌رسد ایمان، عدالت و پایداری بر ایمان موج می‌زند و کلامی جز حسبی الله و نعم الوکیل بر زبان این مردم مظلوم جاری نمی‌شود.

دبیر علمی نشست تصریح کرد: امیدواریم جامعه اسلامی و جامعه جهانی بار دیگر به معنویت و توحید برگردد تا شاهد تمدنی تعالی‌بخش و نجات‌بخش بری انسان‌ها باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان اینکه شهر قم بلد امنی است که با هجرت حضرت معصومه (س) شکل گرفت و اهل و رزق خاص خود را دارد گفت: بعد از هجرت انبیای و اولیا امت هم باید دو نوع هجرت داشته باشند که یکی از محیط ضلالت به محیط نور است و یک هجرت هم هجرت به سمت امام است که خداوند مؤمنان را به آن دعوت می‌کند.

وی با بیان اینکه توسعه قم باید بر محور اهل‌بیت باشد گفت: من توسعه امروز قم را عادی نمی‌بینم و با وجود این که بسیاری از مسئولان حسن‌نیت دارند؛ ولی دسته‌ای پنهانی در کار است تا قم را مانند مکه و مدینه به سمت دیگری ببرند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین نجم‌الدین طبسی با بیان اینکه باید باتوجه‌به حضور حوزه علمیه و علما در قم جا دارد که موسوعه و دائرةالمعارفی برای قم نوشته شود، گفت: ائمه برنامه کلانی را برای این شهر طرح‌ریزی کرده‌اند و موانع را برطرف و امنیت این شهر را تضمین کرده‌اند.

وی با بیان اینکه قم یک شهر معمولی نیست افزود: این که حضرت معصومه اینجا را انتخاب کردند نشان می‌دهد که این یک برنامه است؛ مسئولان قم باید مواظب باشند که دگراندیش در قم نباشد؛ زیرا از زمان حجاج در سال ۸۳ هجری قمری که قم اعلام تشیع کرد، همه اهل قم شیعه اهل بیتی بوده‌اند و حتی یک سنی هم در این شهر نبوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha