شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ دوره آموزش کارگاهی تخصصی پاسخگویی به شبهات

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه با بیان اینکه فن مدیریت در هر جامعه‌ای می‌تواند متفاوت باشد، گفت: باورها، سنت‌ها، محیط جغرافیایی، مدل‌های فکری و فرهنگی و... در فن مدیریت تأثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محسن اراکی در آئین افتتاحیه دوره تخصصی تربیت مجتهد مدیر، ویژه اساتید، با اشاره به اینکه تربیت مجتهد مدیر یک موضوع بسیار مهم است، اظهار کرد: مدیریت برای شکل گیری نیازمند سه رکن فقه مدیریت، فقه حوزه مدیریت و فن مدیریت است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت در هر عرصه‌ای نیازمند فقه است، مطرح کرد: اساس فن مدیریت از تجربه است و فن مدیریت از طریق تجربه به دست می‌آید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فن مدیریت در هر جامعه‌ای می‌تواند متفاوت باشد، عنوان کرد: باورها، سنت‌ها، محیط جغرافیایی، مدل‌های فکری و فرهنگی و ... در فن مدیریت تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه در فقه مدیریت باید به چند اصل اساسی توجه داشت، خاطرنشان کرد: در واژه‌های دینی از مدیریت به ولایت تعبیر می‌شود و این موضوع دارای نکته‌هایی است که باید به آن‌ها توجه شود.

آیت الله اراکی با بیان اینکه ولایت مبتنی بر دو نوع رابطه طولی و عرضی است، تصریح کرد: دو نوع رابطه طولی و عرضی باید در تمام ابعاد مدیریتی جامعه پیاده شود.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی این مجموعه اتفاق مطلوبی بود، یادآور شد: امیدواریم در آینده نزدیک ثمره اتفاقاتی که در این مجموعه رقم می‌خورد را در جامعه ببینیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha