شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
راهپیمایی 13 آبان

حوزه/ امروز مردم جای جای ایران اسلامی برای دفاع از مظلومان عالم به ویژه مردم بی دفاع غزه به خیابان ها آمده اند و با فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» به دنیا اعلام کردند که پای آرمان های انقلاب ایستاده اند و قدمی عقب نمی نشینند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، مراسم راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جهان‌خوار» از ساعت ۹ صبح امروز با شعار محوری «نظم نو جهانی با نسل آرمانی» در بیش از هزار شهر و روستای سراسر کشور آغاز شد.

این مراسم در پایتخت ایران اسلامی از میدان فلسطین تا مقابل لانه جاسوسی (سفارت پیشین آمریکا) برگزار شد و دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در تجمع با شکوه و حماسی راهپیمایان به ایراد سخن پرداخت.

در قم هم به عنوان ام القرای جهان اسلام و خاستگاه انقلاب اسلامی، هزاران تن از مردم به ویژه نوجوانان و جوانان و طلاب و روحانیون ساعت ۱۰ صبح از مصلی قدس راهپیمایی خود را از مسیر میدان جانبازان - خیابان شهدا و خیابان ارم به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز کردند و در حالی که پرچم های فلسطین و حزب الله را در دست داشتند با سردادن شعارهایی جنایت های ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه را محکوم کردند.

مجامع حقوق بشری از سرسپردگی آمریکا خارج شوند

شرکت کنندگان در راهپیمایی ۱۳ آبان تصاویری از رهبر معظم انقلاب، سردار سلیمانی، سیدحسن نصرالله و همچنین کودکانی که در غزه و حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند در دست دارند و با شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس»، «هیهات مناالذله»، «وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد» و ... سر دادند و خشم و انزجار خود را از جنایات وحشیانه رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی در غزه که با حمایت آمریکای جنایتکار انجام می شود، اعلام کردند.

مردم انقلابی همچنین با در دست داشتن پلاکاردهایی از سازمان‌ها و مجامع بین المللی و حقوق بشری می خواهند تا سکوت مرگبار خود را در قبال جنایات رژیم منحوس صهیونیستی در غزه بشکنند و از سرسپردگی آمریکا خارج شوند و به داد فلسطینی های بی دفاع برسند و اقدامات فوری بازدارنده ای در قبال این جنایات انجام دهند.

مردم پرچم های آمریکا و رژیم کودک‌کش را به آتش کشیدند

راهپیمایان همچنین در محکومیت خوی استکباری آمریکای جنایتکار و جنایات وحشیانه رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی علیه مردم بی دفاع و کودکان و زنان مظلوم غزه پرچم های آمریکا و رژیم کودک‌کش را به آتش کشیدند.

نواخته شدن زنگ استکبار ستیزی در مدارس سراسر کشور

همزمان با آغاز راهپیمایی زنگ استکبارستیزی هم در مدارس سراسر کشور نواخته شد و در مراسم نمادینی با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در دبیرستان شهید فهمیده منطقه ۷ تهران برگزار شد.

الان وقت حمایت از مردم غزه است

سردار نقدی رئیس ستاد مراسم ۱۳ آبان هم در گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به برگزاری ویژه مراسم ۱۳ آبان امسال و همزمانی آن با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: کسانی که قصد دارند به مردم مظلوم غزه کمک کنند امروز وقتش است و می توانند حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کنند.

قالیباف: امام(ره) ۶۰ سال پیش فرمودند «تمام گرفتاری‌ها از آمریکاست»

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی هم در مراسم روز ۱۳ آبان تهران گفت: خداوند بزرگ را شاکر هستم که امروز در جمع مردم انقلابی متدین و ولایی و به ویژه دانش آموزان و دانشجویان عزیز و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در این یوم الله ۱۳ آبان توفیق حضور دارم.

وی افزود: بدون شک تاریخ همۀ ملت‌ها و اقوام پر از نقاط فراز و نشیب‌اند. ما هم در ایران عزیزمان و نهضت اسلامی‌مان به رهبری حضرت امام که مایه حیات مجدد اسلام و افتخار امت اسلامی شد، روزها و هفته‌های خاصی داریم از جمله یوم‌الله ۱۳ آبان.

قالیباف ادامه داد: پس از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، یک سال بعد حضرت امام(ره) ۴ آبان‌ در برابر تصویب کاپیتولاسیون سخنرانی تاریخی کردند. به عظمت تشخیص امام(ره) در آن روز نگاه کنید، فرمودند: «رئیس‌جمهور آمریکا بداند این معنا را که منفورترین افراد دنیا در نظر ملت ایران است. تمام گرفتاری‌های ما از آمریکاست و تمام گرفتاری‌های ما از اسرائیل است. اسرائیل هم از آمریکاست». این حرف برای ۶۰ سال قبل است؛ اینجا بود که امام را تبعید کردند.

نگاه عمیق امام(ره) به ماهیت و جنایت‌های آمریکا

 رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این نگاه عمیق امام(ره) نسبت به جنایت‌های آمریکا بود و شناختی که از آمریکا داشتند. حتی اگر ما نگاه بکنیم به سال‌های قبل در سال ۱۳۲۲ امام خمینی در آغاز پهلوی دوم این نکات را هم اشاره کرده بودند. به هر حال ۱۳ آبان ادامه پیدا کرد و سال ۱۳۵۷ که امروز به یاد دانش آموزان شهیدمان هستیم روزی بود که دانش آموزان و دانشجویان عزیز را در میدان انقلاب و دانشگاه تهران به خاک و خون کشیدند.

وی ادامه داد: ۱۳ آبان ۱۳۵۸ زمان تسخیر لانه جاسوسی بود؛ امام(ره) فرمودند «این مهم‌تر از انقلاب اول بود». اسناد و مدارک نشان می‌داد که این‌ها می‌خواستند مجدداً همان اتفاقاتی که در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ رقم زدند و باعث شکست دولت ملی شدند و کودتا کردند را دوباره تکرار کنند. 

بدبختی‌های دنیا ریشه در حیوان‌صفتی دولت‌مردان آمریکا دارد

قالیباف تاکید کرد: جنگ، تجزیه‌طلبی و حمله طبس همگی نشان از خوی استکباری و ظلم آمریکا دارد. حضرت امام(ره) می‌فرمود آمریکا شیطان بزرگ است و همه بدبختی‌های امروز دنیا ریشه در خوی حیوان‌صفتی دولت‌مردان آمریکا دارد. تاریخ این را نشان می‌دهد و ثابت می‌کند. 

به گفته رئیس مجلس، ویژگی انقلاب اسلامی و نهضت حضرت امام(ره) از همان ابتدا روحیۀ مقاومت و مبارزه با ظلم در ذات انقلاب اسلامی بود. مقاومت برای امروز نیست بلکه از ابتدای نهضت مبتنی بر سنت‌های الهی و منطق قرآن کریم و باورهای متکی بر اهل‌بیت(ع)، اساس و چارچوب ایران اسلامی بود.

 رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آمریکا و اذناب او از جمله رژیم صهیونیستی و انگلیس خبیث همیشه به‌دنبال ظلم و ستم و جنایت بوده‌اند. آمریکایی‌ها در هر شرایطی مقابل امنیت، منافع، پیشرفت و استقلال ملی ما ایستادند، کودتا و جنایت کردند و جنگ به راه انداختند. تاریخ به این شهادت می‌دهد. آن‌ها می‌خواهند ما را از قدرت بازدارندگی و پیشرفت بازدارند.

وی ادامه داد: هیچ منافاتی بین مبارزه بر مبانی سنت الهی با واقع‌گرایی درباره منافع ملی و توجه به واقعیات وجود ندارد. مقاومت اهل هوشمندی، متانت، تدبیر و شجاعت، حساب و کتاب است و صدالبته ایمان و باور مقاومت به «من حیث لایحتسب» است؛ این باور ماست. حساب و کتاب و شجاعت داریم، اما امیدمان هم به من حیث لایحتسب است. خدا از جایی که در محاسبات ما نیست پیروزی را نصیبمان خواهد کرد. 
 

هزینه تسلیم شدن بیشتر از مقاومت است

قالیباف تاکید کرد: آیا کسانی که به تعبیر غربی‌ها ایدئولوژی‌شان به طرفداری از فلسطین در دنیا به پا خاسته‌اند، نگاه ما را دارند؟ نه! اما آن‌ها هم در مقابل ظلم و هرکسی که خلاف انسانیت، اخلاق و عدالت حرکت کند، می‌ایستند. شکی در این نیست که مقاومت هزینه دارد، ولی بدانید تسلیم‌شدن هم هزینه دارد، چه‌بسا بیشتر از مقاومت؛ هزینه مقاومت همانند سرمایه‌گذاری است، اما هزینه تسلیم باج‌دادن است که هیچ نتیجه‌ای ندارد و باعث از دست‌رفتن شرافت، انسانیت و آزادگی می‌شود. انتهای مسیر سازش ورشکستگی و سرشکستگی است اما انتهای مسیر مقاومت پیروزی و سربلندی است.

عملیات طوفان الاقصی تاریخ را جابجا کرد

وی ادامه داد: عملیات طوفان الاقصی نقطه عطف بود و تاریخ را جابجا کرد. با صراحت می‌گویم همه استراتژیست‌ها و کارشناسان مسائل ژئوپولتیکی حالا حرف از نظم نوین جهانی می‌زنند، اما این عملیات معادلات جهان را در سطح بین‌المللی جابجا کرد. رژیم صهیونیستی هر کاری هم بکند، وضعیت به قبل از این عملیات باز نخواهد گشت. 

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طی سالیان گذشته رژیم صهیونیستی طوری وانمود می‌کرد که دارای یک ارتش مقتدر و جامع است. آن‌ها در دکترین نظامی خود نشان می‌دادند که آنچنان بر اطلاعات سوارند که در سطح منطقه‌ و جهان همه‌چیز را کنترل می‌کنند و ارتشی شکست‌ناپذیرند.

همۀ دنیا فهمید رژیم صهیونیستی یک خانۀ عنکبوتی‌ است

به گفته رئیس مجلس، رژیم صهیونیستی همیشه از حمایت‌های خارجی برخوردار و  مدعی جنگ پیش‌دستانه بود و نبرد را به خارج از مرزهای اشغالی می‌برد. همه حرف آن‌ها از امنیت داخلی‌شان بود، به قدرت بازدارندگی خود افتخار می‌کردند، به گنبد آهنین می‌نازیدند. این موارد نقاط قوتی بود که رژیم صهیونیستی در طول ۷۵ سال برای خود ترسیم کرده بود. سید مقاومت شب گذشته گفت «دیگر فقط من نیستم که می‌گویم رژیم صهیونیستی یک خانۀ عنکبوتی است، امروز همۀ دنیا فهمید این‌ها یک خانۀ عنکبوتی‌ است.»


بمباران کودکان و زنان اوج رذالت و درماندگی است  

قالیباف اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با بمب‌های آنچنانی کودکان و زنان و خانه‌ها را بمباران می‌کند. این قدرت است؟!! این اوج پستی و رذالت و درماندگی است. رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار بدانند هر کاری در غزه اتفاق بیفتد، شکست آنان در طوفان الاقصی هرگز ترمیم‌پذیر نخواهد بود.


آمریکا مقصر اصلی است

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: مقصر اصلی و مسئول همه جنایات به‌طور مشخص آمریکای جنایتکار است. حرف خبیثانه رئیس‌جمهور آمریکا در سفر اول به تل‌آویو بعد از عملیات طوفان الأقصی را فراموش نمی‌کنیم. وقتی که دو شیطان همدیگر را در آغوش گرفتند، گفت «اگر تا امروز اسرائیل هم نبود، ما لازم داشتیم اینجا یک کشور اسرائیل ایجاد کنیم.»

ذوالنوری: کشورهای اسلامی در برابر خطر صهیونیسم اقدام عاجل کنند

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی هم در اجتماع پایانی راهپیمایی ۱۳ آبان مردم قم که در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در مورد قانون کاپیتولاسیون بیانات تندی را علیه رژیم طاغوت و ارباب آن آمریکای جنایتکار مطرح فرمودند، اظهار کرد: بیان حضرت امام در خصوص قانون کاپیتولاسیون این است که اگر شاه ایران یک سگ آمریکایی را زیر بگیرد آمریکایی‌ها او را محاکمه می‌کنند اما اگر اتباع آمریکایی یک مرجع تقلید یا شاه ایران را بکشد کسی حق محاکمه او را ندارد.

وی در ادامه ۱۳ آبان را از نقاط مهم عطف انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: رژیم سلطنتی و استکباری طاغوت با تصویب قانون کاپیتولاسیون قصد داشت نسبت به ستون فقرات نظام سلطه خوش خدمتی و اقدامی ‌ماندگار کرده باشد اما امام راحل در مقابل این قانون سراسر ننگین قد برافراشت و بیانات تندی علیه رژیم طاغوت و آمریکای جنایتکار ابراز کرد و این امر باعث شد که ایشان را در۱۳ آبان ۱۳۴۳ هجری شمسی امام خمینی(ره) به ترکیه تبعید کنند ولی این اقدام هیچ تاثیری در مبارزه امام علیه ظلم و ستم رژیم نداشت.

به گفته نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در۱۳ آبان ۵۷ نیز تعداد زیادی از دانش آموزان به دانشجویان در دانشگاه تهران پیوستند و علیه رژیم شاه شعار دادند و در این بین دژخیمان طاغوت به روی آنان آتش گشودند و دانشگاه تهران و خیابان انقلاب به خون دانش آموزان آغشته شد.

رسوایی نظام سلطه از حلقوم دانش آموزان فریاد زده می شود

وی ادامه داد: رژیم با ریختن خون‌های پاک در۱۳ آبان نه تنها نتوانست انقلاب را خاموش کند بلکه نزدیک به ۵۰ سال از آن روز می‌گذرد و هر سال در سالروز ۱۳ آبان رسوایی نظام سلطه از حلقوم دانش آموزان فریاد زده می شود و جمعیت سیل آسای انقلاب میراث ارزشمند جهاد و شهادت را پاس می‌دارند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: دانشجویان خط امام هم ۱۳ آبان ۵۸ لانه جاسوسی را تسخیر کردند که امام راحل از آن به عنوان انقلاب دوم یاد کردند.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی هر روز تجدید حیات پیدا کرد و این در حالی است که دشمن، رسانه‌های دنیا را علیه ایران متحد و تحریم نظام نوپای ما را تا امروز ادامه داد و در دنیا بایکوت سیاسی و انزوای سیاسی را راهی برای از بین بردن انقلاب قرار داد و گروهک های مزدور را به جان ملت انداخت و ۱۷ هزار شهید ترور را این مردم تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این که با پیروزی انقلاب اسلامی حرکت ضد صهیونیستی زنده شد و دشمنان سعی کردند با نفوذ جریان سازش‌کار در ایران این حرکت را خاموش کنند ولی موفق نشدند، بیان کرد: صهیونیسم بین الملل سعی در حمایت از دولت مجعولی دارد که سرزمین فلسطین را غصب کرده و این طور نیست که دو نفر سیاست‌مدار آمریکایی پشتیبان صهیونیست‌ها باشند، امروز سران نظام سلطه مبنای اعتقادشان بر صهیونیسم است.

صهیونیست‌ها رویای نیل تا فرات و خواب تصرف همه دنیا را دارند

به گفته حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری صهیونیست‌ها رویای نیل تا فرات و خواب تصرف همه دنیا را دارند و یهودیان و مسیحیان صهیونیست جاهل ،خطری برای تهدید دنیا هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:‌ امروز حرکتی که در غزه در حال وقوع است یک حرکت محلی کوچک نیست، از این رو وظیفه کشورهای اسلامی است که خطر صهیونیسم را فهمیده و در قبال آن اقدام عاجل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری ادامه داد: صهیونیست‌ها در ۲۷ روز حدود پنج‌هزار کودک و سه هزار زن را در غزه به شهادت رساندند و آنها به هیچ کس رحم نمی‌کنند اما باید بدانند بیداری اسلامی‌ که به برکت انقلاب اسلامی به وقوع پیوسته دنیا را علیه آن ها بسیج می‌کند و در تمام کشورهای دنیا از جمله آمریکا، انگلیس و کانادا وجدان‌های بیدار و مملو از خشم موج می‌زند و صدای شکسته شدن استخوان های نظام سلطه شنیده می‌شود.

قطعنامه پایانی / تا پیروزی نهایی در کنار فلسطین می مانیم

شرکت کنندگان در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان در قطعنامه پایانی ضمن محکومیت سیاست‌های دوگانه غربی ها در قبال حقوق بشر، تاکید کردند که تا پیروزی نهایی فلسطین در کنار ملت مقاوم و قهرمان فلسطین خواهیم ماند.

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ

«سیزدهم آبان ماه»، یکی از مهم‌ترین نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی و تجلی اراده و ظرفیت‌های مقاومت مقدس در مصاف با استکبار جهانی است. گرامیداشت یاد و خاطره دانش‌آموزان و دانشجویان شهید و غیوری که به تأسی از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (رحمه‌الله‌علیه) این روز را به یکی از مهم‌ترین روزهای عزت و سربلندی و ایستادگی در مقابل استکبار تبدیل نمودند و اینک اقتدار عظیم حاصل از همان گفتمان استکبارستیزی، معادلات منطقه و جهان را تغییر داده و مانع یکه‌تازی آمریکای جنایتکار و شجره خبیثه استکبار در منطقه راهبردی غرب آسیا شده است.

اینک خونین‌ترین باریکه محصور در توحش مدرن استکبار جهانی با قدرت سلاح ایمان و مقاومت، با یدالله بر آمده از آستین مقاومت حلاوت و شیرینی، و پیروزی و ظفرمندی را با عملیات همه‌جانبه و ترکیبی طوفان الاقصی رقم زده و با تازیانه الهی ضربه غیر قابل ترمیم بر چهره سیاه و متعفن رژیم ضد انسانی و نژاد پرست صهیونیستی وارد و ادراک‌ها و ذهنیت‌های آلوده و دکترین‌های زاینده رژیم جعلی را بهم ریخته است.

ما شرکت کنندگان ­در تظاهرات سراسری یوم‌الله ۱۳ آبان که روز تبلور خشم الهی و انقلابی ملت ایران علیه «شیطان بزرگ» آمریکای جنایتکار و ایادی استکبار جهانی است، با اعتماد به نصرت الهی و اعتقاد بر استکبارستیزی عقلانی و ندای هیهات منا الذله مواضع خود را با بانگ رسای الله‌اکبر خامنه‌ای رهبر به جهانیان اعلام می‌داریم:

۱. ­­ما شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی، ضمن تجدید میثاق با معمار گفتمان استکبارستیزی، حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) رمز مقاومت در برابر سلطه جهانی آمریکا و صهیونیزم را پیروی از فرامین رهبر فرزانه و دوراندیش انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) می‌دانیم.

۲. ما ملت مسلمان و ظلم‌ستیز ایران، سیاست‌های دوگانه حکام غربی و خانه پوشالی حقوق بشر و نمایندگان غربی در شورای مضحک امنیت را محکوم و خواستار آتش‌بس فوری در سرزمین‌های اشغالی بوده؛ اعلام می‌داریم بحران منطقه‌ای کنونی غرب آسیا حاصل سیاست‌های تبهکارانه آمریکای جنایتکار در تسلیح، تأمین مالی و تحریک دولت وحشی و تروریستی صهیونیست است­.

۳. به آمریکا، انگلستان و فرانسه اعلام می‌کنیم که­ محور مقاومت محدود به غزه و فلسطین نیست و اگر بمباران و کشتار وحشیانه مردم مظلوم غزه متوقف نگردد، هیچ سناریویی را دور از ذهن ندانید و آگاه باشید که هویت ما با هراس‌افکنی در جان اشغالگران گره‌خورده و سلاح‌های ما بی‌تاب و جمجمه‎های شما در تیررس ماست و بهای جان بی‌گناهان، منافع و جان‌های شما خواهد بود.

۴. از تمامی کشورهای اسلامی و دولت‌های مستقل می‌خواهیم ضمن محکومیت جدی جنایات ضد بشری و نسل‌کشی مردم مظلوم غزه توسط رژیم نژاد پرست صهیونیستی در مجامع بین‌المللی نسبت به قطع روابط سیاسی، همکاری‌های اقتصادی و صادرات نفت و گاز به وظیفه انسانی خود عمل نمایند­.

۵. ضمن تقدیر از ملت‌های آزاده دنیا و مردم کشورهای اسلامی خاصه ملت انقلابی ایران بخاطر حضور باشکوه، پرمعنا و الهام‌بخش درحمایت از مردم مظلوم غزه و مبارزان فلسطینی اعلام می‌کنیم: تا پیروزی نهایی فلسطین در کنار این ملت مقاوم و قهرمان خواهیم ماند و از مواضع مقتدرانه و دیپلماسی فعال دولت محترم حمایت می‌نمائیم­.

فیلم | گزیده‌ای از راهپیمایی ۱۳ آبان مردم قم

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha