شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
photo_2023-11-04_19-49-44.jpg

حوزه / امام جمعه مشگین‌شهر وجود ناملایمات در زندگی انسان را سبب شکوفایی ایمان دانست و اظهار کرد: معرفت و جهان بینی دینی به فلسفه بلاها باعث ارتقای درجات ایمان می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، حجت‌الاسلام رضا باوقار عصر امروز در نشست اخلاق مدرسه علمیه فاطمیه(س) مشگین‌شهر، اظهار داشت: سنت خداوند در خلقت بر این قرار گرفته که هر گرفتاری که برای انسان پیش می‌آید آمیخته با آسانی و گشایش باشد و مصائب در عین تلخی ظاهری، نعمتی برای فرد گرفتار است.

وی با استناد به آیه ۵ سوره انشراح افزود: در این آیه شریفه نوعی پیوستگی و همراهی بین تحمل سختی‌ها و رسیدن به آسانی وجود دارد و واژه "مع" این پیوند و ارتباط را بیان می‌کند.

امام جمعه مشگین‌شهر، سنت‌های الهی را نمودِ حکمت خداوند متعال دانست و یادآور شد: احاطه‌ نعمت بر بلا، موازنه صبر بر مصائب و گرفتاری، گشایش و فرج و پیروزی حق بر باطل از سنن الهی و حکمت‌های خداوندی در پسِ مصائب است.

مؤسس مدرسه علمیه فاطمیه(س) مشگین‌شهر تصریح کرد: بی‌تردید معرفت به این سنت‌ها، سبب می‌شود مراتب ایمان از جمله مقام رضا و تسلیم در برابر اراده خداوند در ابتلا به حوادث تلخ و ناگوار در انسان تقویت شود.

ناملایمات زندگی، سبب شکوفایی ایمان انسان می‌شود

ناملایمات زندگی، سبب شکوفایی ایمان انسان می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha