دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
کد خبر: 1117379
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵
آمریکا بدون نقاب

حوزه/ همزمان با سیزدهم آبان ماه ، روز بزرگ استکبارستیزی به معرفی یکی از کتاب های جذاب و پرمحتوا در راستای شناخت آمریکا می پردازیم که به قلم هاشم میرلوحی سال ها پیش به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این اثر سال ۸۱ در قالب ۳۳۶ صفحه به همت انتشارات مؤسسه کیهان منتشر شده و تاکنون نیز بارها تجدید چاپ شده است.


"آمریکا بدون نقاب" در واقع نقدی بر ساخت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ایالات متحده است. نویسنده که خود بیش از دو دهه در آمریکا اقامت داشته، در این کتاب نگاهی اجمالی به تاریخ پر از ظلم و جنایت این کشور در دو حوزه داخلی و خارجی (السالوادور، ژاپن، ایران، ویتنام، عراق، کلمبیا، پاناما، فیلیپین و کوبا) انداخته است.

نویسنده در این کتاب به تبیین و تشریح تناقض‌های آشکار میان شعار و عملکرد دولت آمریکا در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی پرداخته است.

از عناوین مهم و اصلی این کتاب می توان به مواردی چون نگاهی اجمالی به تاریخ آمریکا، ظلم و جنایات آمریکا در کشورهای مختلف ، وضعیت آمریکا از نظر جمعیت، ادیان، نژادها، مهاجرت و اوضاع داخلی ، عقیده و روش و خط مشی یهودیان در آمریکا ،نفوذ سیاسی و اقتصادی و فرهنگی یهودیان در آمریکا ، انتخابات ریاست جمهوری و شخصیت و سوابق رئیس جمهوران اخیر آمریکا، طرح‌ها و عملیات و بودجه سازمان سیا ، اف بی آی و وزارت دفاع آمریکا ، بررسی اوضاع سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داخلی آمریکا ، موضع و مسائل ایران در رابطه با آمریکا (تهاجم فرهنگی، مذاکره و رابطه با آمریکا، ولایت فقیه، ایرانیان مقیم آمریکا) و ... اشاره کرد.

همچنین این گزارش می افزاید: در بخش پایانی کتاب ضمایمی چون خلاصه‌ای از تاریخ آمریکا ،تاریخچه یهود، اعلامیه‌ای در رابطه با یک جاسوس آمریکایی و نامه دو تن از مدیران آموزش و پرورش ناحیه‌ای از حومه شهر لوس آنجلس نیز گنجانده شده که بر غنای محتوایی اثر افزوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha