دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
استکبارستیزی

حوزه/ کارشناس و پژوهشگر مسایل سیاسی تصریح کرد: مبارزه با استکبار، مقطعی و تعطیل بردار نیست و باید در برابر مستکبرین عالم در سایه بصیرت و آگاهی ایستاد و مقاومت کرد.

محمدصادق خرسند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که استقامت در برابر جریان استکبار، یک تکلیف دینی و الهی بر دوش ماست، اظهار داشت: با نگاهی ولو اجمالی به آیات و روایات مربوطه در خصوص بحث استکبارستیزی متوجه می شویم که مستضعف یعنی آن کسی که مورد ظلم و تهاجم مستکبر قرار گرفته و لذا تکلیف انسان مؤمن و معتقد و موحد آن است که به یاری او پرداخته و زمینه دفع ظلم و ستم را مهیا سازد.

وی همچنین با اشاره به مهم ترین شاخصه ها و مؤلفه های استکبار ستیزی از نگاه حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب گفت: یکی از این شاخصه ها ناظر به دائمی و همیشگی بودن مبارزه با استکبار است چرا که جنگ حق و باطل همیشه وجود داشته و وجود هم خواهد داشت و لذا در کلام نورانی امام راحل مشاهده می کنیم که مبارزه با کفر و شرک و نفاق، مقطعی نیست و در همه اعصار وجود دارد، منتهای مراتب مصادیق استکبار در هر زمانی متفاوت است.

وی افزود: مساله مهم بعدی در این باره، لزوم روحیه تهاجمی در گفتمان استکبارستیزی است و لذا در اندیشه و کلام امامین انقلاب، انفعال و ترس و واهمه در برابر مستکبران عالم، معنایی ندارد.

این نویسنده و تحلیلگر مسایل سیاسی خاطرنشان کرد: این کلام ماندگار پیر جماران را از خاطر نبریم که به صراحت فرمود:"امروز جهان تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) است و مسلمانان در یک تشکیلات بزرگ اسلامی رونق و زرق و برق کاخ های سفید و سرخ را از بین خواهند برد. امروز خمینی آغوش و سینه خویش را برای تیرهای بلا و حوادث سخت و برابر همه توپها و موشک های دشمنان باز کرده است و همچون همه عاشقان شهادت، برای درک شهادت روزشماری می ‌کند. جنگ ما جنگ عقیده است، و جغرافیا و مرز نمی ‌شناسد. و ما باید در جنگ اعتقادی‌مان بسیج بزرگ سربازان اسلام را در جهان به راه اندازیم. "

وی یادآور شد:در نگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، تکلیف گرایی یک اصل مهم است و لذا در چنین رویکرد و اندیشه ای، شکست معنایی ندارد، چرا که انجام تکلیف در راستای رضای پروردگار عالم، همه اش توفیق و پیروزی است ولو این که به ظاهر با شکست توأم باشد و لذا حضرت امام (ره) بارها می فرمود، ما مکلف به انجام وظیفه هستیم و نتیجه فرع آن است.

خرسند بیان داشت: بر اساس نگاه و ادبیات قرآنی متوجه می شویم که استکبار ورزیدن در مقابل حق از ویژگی های دشمنان ادیان الهی و پیامبران بوده و در این میان، نخستین کسی که به تعبیر قرآن استکبار ورزید، ابلیس بود که پس از خلقت آدم حاضر نشد به فرمان خدا بر مخلوق او سجده نماید.

وی با بیان این که در عصر کنونی، انقلاب اسلامی ایران تحولی شگرف در مسیر استکبارستیزی و عدالت خواهی و حق گرایی، پدید آورد، گفت: در حقیقت با پیروزی انقلاب اسلامی و شکل گیری جبهه بزرگ اسلام خواهی و عدالت طلبی آرایش جدیدی در اردوگاه مدعیان جهانی شکل گرفت و شرق و غرب عالم در مقابل کانون جدیدی که با شعار دین مداری در ایران شکل گرفته بود صف آرایی کردند.

وی اضافه کرد:رهبر عزیزمان در بیانیه گام دوم انقلاب به همین نکته اشاره کرده و می فرمایند: "پس آنگاه، انقلاب ملت ایران، جهان دوقطبی آن روز را به جهان سه قطبی تبدیل کرد و سپس با سقوط و حذف شوروی و اقمارش و پدید آمدن قطب های جدید قدرت تقابل جدید دوگانه «اسلام و استکبار» پدیده برجسته جهان معاصر و کانون توجه جهانیان شد"

خرسند در خاتمه تصریح کرد:بر این اساس باید تأکید کرد که ۱۳ آبان یادآور دشمنی امام المستکبرین یعنی ابلیس با فرزندان آدم است که امروز در قالب نظام سلطه به رهبری آمریکا تبلور پیدا کرده است؛ همین آمریکایی که امروز گستاخانه و بی شرمانه از همه جنایت های اسرائیل غاصب در غزه دفاع کرده و چشم خود را بر روی اعتراضات جهانی بسته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha