یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ دیدار مدیر حوزه علمیه خراسان با آیت الله اعرافی

حوزه/ آیت الله اعرافی تعامل، ارتباط و هماهنگی "میان‌حوزوی" را رسالتی الهی و وظیفه ای دینی توصیف نمود و ابراز داشت: در مقام عمل باید نقشه راه و مسیر مشخصی را ترسیم و تدابیر لازم تقویت همکاری ها را طراحی و روح و فرهنگ تعاملات دینی را در وادی عمل متجلی نماییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی امروز در دیدار مدیر حوزه علمیه خراسان که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد با تأکید بر اینکه این نشست در عین تقویت روابط پیشین، آغازی بر شکل‌گیری گفت‌وگوهای بیشتر، ایجاد تعامل‌های قوی‌تر و گشایش دریچه ها و آفاق نو در میان مجموعه های حوزوی است، گفت: همواره قدردان تمام خدمات ارزشمند مدیریت حوزه خراسان، در استان های خراسان و اقصی نقاط کشور هستیم.

وی ضمن تأکید بر این که امیدواریم در مسیر رشد همکاری ها شاهد احیای مقاطع تاریخی پردرخشش حوزه خراسان در سطوح ملی و فراملی باشیم، اظهار داشت: توسعه همکاری های حوزوی و ارائه آثار و دستاوردها در تعمیق و اثرگذاری وسیع فعالیت ها بسیار موثر خواهد بود.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که نگاه به آفاق بلند و اهداف والای حوزه و از طرفی گستره و تنوع مشکلات و سختی ها پیش روی حرکت دینی و فرهنگی، مویدی بزرگ بر لزوم تقویت و تعمیق همکاری های یکپارچه میان حوزوی است، خاطرنشان ساخت: وحدت، هماهنگی و هم افزایی در ذات حوزه های علمیه نهفته است؛ چرا که حوزه از عالم غیب و متصل به عالم غیب است.

وی تصریح کرد: با توجه به زمینه سازی‌های ارزشمند انقلاب اسلامی، عداوت‌های دشمنان اسلام و وجود انواع پرسش‌ها و جریانات فکری رقیب، یکی بودن از اولویت‌های ذاتی است که نیاز به تقویت هم افزایی، هماهنگی، تعاطف و تعامل را دوچندان می کند.

آیت الله اعرافی تعامل، ارتباط و هماهنگی میان حوزوی را رسالتی الهی و وظیفه ای دینی توصیف نمود و ابراز داشت: در مقام عمل باید نقشه راه و مسیر مشخصی را ترسیم و تدابیر لازم تقویت همکاری ها را طراحی و روح و فرهنگ تعاملات دینی را در وادی عمل متجلی نماییم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در سال های اخیر بر مبنای تجارب پیشین با منظومه ای از طرح ها و اسناد که در قالب برنامه های ۵ ساله ترسیم شده، مواجه هستیم، اظهار داشت: برنامه ریزی های کلان در حوزه های علمیه نیازمند تقویت همکاری ها با مجموعه های حوزوی سراسر کشور است.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به محورهای مهم تفاهم نامه همکاری حوزه قم و مشهد، به برخی از موضوعات مهم مورد توجه و مغفول پیش نویس تفاهم نامه اشاره نمود. مقرر گردید تا در هر کدام از محورهای تفاهم نامه مسئولان حوزه قم و مشهد جلساتی را برای تبیین و ترسیم محورهای برش عملیاتی تفاهم نامه همکاری برگزار و برنامه عملی ۵ ساله مشترک ترسیم گردد.

تعامل، ارتباط و هماهنگی "میان حوزوی " رسالتی الهی و وظیفه ای دینی است

مدیر حوزه علمیه خراسان نیز دراین دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی ره با بیان این که اندیشه والای این امام بزرگوار نقشه راه تحولات بسیار بزرگ در دنیای اسلام است، ابراز داشت: سلحشوری و پیروزی های جبهه مقاومت و اتفاقی که امروز در فلسطین مشاهده می کنیم، تنها پرتویی از آثار ارزشمند اندیشه تحول آفرین امام خمینی ره است.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط در ادامه آیت الله اعرافی را شخصیتی ممتاز در مدیریت حوزه های علمیه دانست و حضور وی در این منصب را فرصتی ارزشمند برای پیگیری کارهای بزرگ و راهبردی توصیف نمود.

وی با بیان این که همکاری های میان حوزه قم و خراسان از دو جهت نخست وظایف ذاتی حوزوی و رسالت دینی و ملی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهار داشت: حوزه های علمیه از مسئولیت فراوانی برخوردار بوده برای پاسخگوی به نیازهای جامعه و جهان، هم افزایی در حوزه های آموزشی و پژوهشی و... مهمترین اصل در این مسیر است.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط با بیان این که علی رغم تمام تلاش های صورت گرفته، حوزه های علمیه در انجام وظایف خود و پاسخ به نیازهای آن به آن جامعه، همچنان عقب است، خاطرنشان کرد: تقویت هم افزایی ها و تجمیع ظرفیت ها مهمترین راهبردی است که باید مورد توجه قرار گیرد، هر اندازه ارتباطات حوزوی در سطوح بالاتر دنبال شود، تأثیر آن در فرایندهای آموزشی و پژوهشی بیشتر خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه خراسان ضمن ارائه گزارشی از طراحی ها و اسناد بالادستی مدیریت حوزه خراسان، بر موضوع تدوین چشم انداز و تولید نظامات جامع در این حوزه تصریح نمود و ابراز داشت: مرحله مطالعات و برنامه ریزی‌های راهبردی حوزه خراسان به اتمام رسیده در مرحله تدوین مراحل عملیاتی قرار داریم.

وی در ادامه بر اهمیت اشتراک گذاری طرح ها، برنامه ها، دستاوردها و داده های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی تصریح نمود و ابراز داشت: حوزه خراسان در عرصه پژوهش به اقدامات ارزشمندی در عرصه رشد پژوهش طلاب خواهر و برادر دست یافته است؛ خواهران طلبه از جایگاه والایی در این مسیر برخوردارند.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط بر لزوم تقویت همکاری های حوزه قم و خراسان تأکید نمود و ابراز داشت: بسترهای ارزشمند تقویت همکاری ها، گام موثری در نشر و ترویج و نهادینه سازی معارف ناب الهی و فرهنگ دینی در جامعه شود. گفتنی است؛ در بخش پایانی این دیدار، مهمترین مباحث آموزشی، پژوهشی، تبلیغی حوزه با ارائه معاونان دو مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم و حوزه خراسان مطرح و در قالب برنامه‌ای مشترک بررسی و راهکارهایی برای عملیاتی سازی آن ارائه شد.

.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha