شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه

رئیس قوه قضائیه با ارسال نامه‌ای به رؤسای نهادهای قضایی کشورهای اسلامی خواستار بکارگیری ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از مردم فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، با ارسال نامه‌ای خطاب به رؤسای نهادهای قضایی کشورهای اسلامی با ارائه پیشنهادهایی خواستار تشکیل یک دادگاه از سوی کشورهای اسلامی برای رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی و تعقیب و مجازات آمران، مباشران و مرتکبین این جنایات با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و در چارچوب صلاحیت محاکم ملی این کشورها شد.

در این نامه آمده است:

با گذشت بیش از سه هفته از دور جدید جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی، بیش از۲۸ هزار شهید و مجروح شدند. این رژیم با حمایت کامل آمریکا و برخی کشورهای غربی و در سکوت و عدم اقدام موثر سازمان‌های بین‌المللی مرتکب جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت، نسل کشی و پاک‌سازی نژادی و قومی شده است. کشتار غیر نظامیان، محاصره کامل نوار غزه، هدف قراردادن اماکن غیر نظامی مانند بیمارستان‌ها و ساختمان‌های مذهبی و آموزشی، هدف قرار دادن گروه‌های آسیب‌پذیر و نیازمند حمایت مانند زنان و کودکان، به گونه‌ای که بیش از نیمی از تلفات انسانی را شامل می‌شوند، تنها گوشه‌ای از جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس می‌باشد.

با توجه به ناتوانی شورای امنیت در حمایت از مردم بی‌پناه و بی دفاع تحت اشغال از یکسو و اینکه فلسطین و قدس شریف باید همچنان مسأله اول جهان اسلام باقی بماند، برخی پیشنهادات را در جهت اقدامات عملی و موثر برای پشتیبانی از ملت فلسطین به شرح زیر با جنابعالی در میان می‌گذارم.

امیدوارم با بکارگیری ظرفیت‌های قانونی موجود و همچنین جلب حمایت دولت محترم خود، نهایت تلاش را برای کاهش آلام این مردم مظلوم و مقابله با جنایات ارتکابی از سوی رژیم صهیونیستی بکار گیریم.

۱_ اقدام سازمان یافته کشورهای اسلامی برای توقف حملات رژیم صهیونیستی و کشتار غیرنظامیان و تسهیل ارسال کمک‌های بشر دوستانه به مردم تحت محاصره در نوار غزه؛

۲_ تشکیل یک دادگاه از سوی کشورهای اسلامی برای رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین تعقیب و مجازات آمران، مباشران و مرتکبین این جنایات با استفاده از ظرفیت‌های قانونی کشورهای اسلامی در چارچوب صلاحیت محاکم ملی خود؛

۳_همکاری در جهت ایجاد شبکه‌ای از وکلا و حقوقدانان مدافع مردم فلسطین برای حمایت از اقدامات قضایی علیه جنایتکاران اسرائیل و همچنین مستندسازی جنایات رژیم صهیونیستی به منظور استفاده در محاکم ملی و بین‌المللی؛

۴_ تحریم کالاهای تولیدی و شرکت‌های منتسب به این رژیم جنایتکار، به ویژه با توجه به قطعنامه مصوب نشست چهل و نهم شورای وزیران سازمان همکاری اسلامی در نواکشوت موریتانی (۱۷_۱۶ مارس ۲۰۲۳)

سلامتی و سعادت جنابعالی، ملت و دولت محترم را از خداوند متعال خواهانم.

غلامحسین محسنی اژه‌ای

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha