شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اراک

حوزه/ نشست اخلاقی با عنوان «ارتقای سلامت معنوی و اجتماعی طلاب و خانواده» در مؤسسه آموزش عالی ریحانة النبی (س) اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، صبح امروز نشست اخلاقی با عنوان «ارتقای سلامت معنوی و اجتماعی طلاب و خانواده» با حضور خانم واحدی استاد مؤسسه آموزش عالی ریحانة النبی (س) اراک برگزار شد.

خانم واحدی در این نشست با بیان اینکه موفقیت خانواده در سایه سلامت معنوی شکل می‌گیرد و یادگیری آموزه‌های روانشناختی، تربیتی و اخلاقی در اسلام موجب ارتقاء و تعمیق سلامت معنوی افراد خانواده می‌گردد به عوامل موثر بر توانمند سازی خانواده پرداخت .

وی در ادامه با بیان قسمتی از تدبر سوره فلق به عوامل موثر در ارتقاء سلامت اشاره کرد .

واحدی ادامه داد: وقتی سلامت معنوی به خطر بیفتد فرد ممکن است دچار اختلالات روحی مثل احساس تنهایی، افسردگی و از دست دادن معنا در زندگی شود که خود می‌تواند سازگاری در زندگی را با مشکل مواجه کند.

استاد مؤسسه آموزش عالی ریحانة النبی (س) اراک خاطر نشان کرد: توانمندسازی به مفهوم قادر ساختن فرد برای غلبه بر هر گونه وضعیت مشکل آفرین در زندگی با ارتقای سلامت معنوی افراد امکان پذیر می‌گردد.

واحدی اضافه کرد: برخورداری از سلامت معنوی، فضایی را در خانواده ایجاد می‌کند که پدر، مادر و سایرین می‌توانند احساسات و باورهای دینی‌شان را در آن رشد و پرورش دهند و این موجب پایداری و توانمندسازی بیشتر خانواده می‌شود.

وی در پایان گفت: برای ارتقاء هرچه بیشتر فرهنگ خانواده باید بر روابط، ساختار و فرایند حاکم بر خانواده تأکید داشت و راهکارهای دینی برای پیشرفت آنان را فراهم کرد.

موفقیت خانواده در سایه سلامت معنوی شکل می­‌گیرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha