یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست تربیتی مدرسه علمیه خواهران نقده

حوزه/ میرزایی گفت: شخصیت فردای هر انسانی بر اساس تربیت امروز شکل می گیرد لذا یک مسلمان باید اساسش در زندگی برمحور خدایی شدن و تربیت دینی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، خدیجه میرزایی امروز در نشست طلاب و اساتید مدرسه علمیه فاطمیه(س) نقده که در حسینیه این مدرسه برگزار شد، اظهار کرد: خانواده یکی از محیط هایی است که باید آرامش داشته باشد و آن را به اعضای خانواده نیز منتقل کند و در این راستا زنان و مادران و همسران نقش تأثیرگذاری دارند.

وی ادامه داد: باید زن در خانواده بتواند با محبت به شوهر و فرزندان این محیط گرم را ایجاد کند؛ اگر زندگی و خانواده را فقط به تأمین البسه و خوراک آن ها منحصر کنیم کار درستی نیست.

فعال فرهنگی افزود: در بحارالانوار، ج ۲۳، ص ۱۱۴ بیان شده است که روزی پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله و سلم) از کوچه ای می گذشتند نگاه مبارکشان به گروهی از کودکان افتاد که در حال بازی بودند پیامبر در همان حال فرمودند «وای بر احوال فرزندان آخرالزمان از دست پدرانشان» اصحابی که حضور داشتند از پیامبر سؤال کردند یا رسول الله پدرانشان مشرک اند؟ حضرت فرمودند: « نه بلکه پدران مؤمن و مسلمان دارند.».

وی اضافه کرد: وقتی اصحاب از علت آن سؤال کردند، حضرت فرمود: پدران و مادران آخرالزمان بیشتر توجه خود را صرف برآوردن نیازهای مادی فرزندان خود نموده و از تربیت دینی آن ها غافلند، برخی از آن ها چیزی از واجبات و فرائض را به فرزندانشان نمی آموزند و اگر فرزندی شخصاً برای یادگرفتن احکام اقدام نمود او را از این کار باز می دارند و به بهره ی بسیار اندکی از دنیا برای آن ها راضی می شوند.

میرزایی تصریح کرد: تربیت باید بر اساس خدا محوری و تقوا و مجاهدت باشد و شخصیت فردای هر انسانی بر اساس تربیت امروز شکل می گیرد لذا یک مسلمان باید اساسش در زندگی بر محور خدایی شدن و تربیت دینی باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha