یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
دانشگاه قم

حوزه/ دانشگاه قم در دو حوزه مهندسی و علوم فیزیکی وارد رتبه‌بندی بین المللی موضوعی تایمز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، علی احسانی مدیر پژوهشی دانشگاه قم گفت : خوشبختانه بعد از ورود به رتبه بندی جهانی تایمز دانشگاه قم برای اولین بار در رتبه بندی موضوعی تایمز وارد شده است و در رتبه بندی جهانی دانشگاه قم برای اولین بار با مشخصات زیر در محدوده ۱۵۰۰-۱۲۰۱ قرار گرفته است. وی افزود: یکی دیگر از رتبه بندی های مهمی که رتبه بندی جهانی تایمز به صورت سالانه انجام می دهد ارزیابی و سنجش دانشگاه ها در حوزه های موضوعی مختلف است، این رتبه‌بندی در ۱۱ حوزه موضوعی کلی که برخی از آنها دارای چندین موضوع فرعی است، دانشگاه های برتر جهان را معرفی می کند. این حوزه‌های موضوعی عبارتند از:

احسانی تصریح کرد: از میان ۱۱ حوزه موضوعی که رتبه‌بندی تایمز اعلام کرده است دانشگاه‌های ایران توانسته‌اند در ۱۰ حوزه موضوعی، در بین دانشگاه‌های برتر جهان قرار گیرند، تعداد ۷۳ دانشگاه جمهوری اسلامی ایران در این رتبه بندی از ۱۸۵ رشته محل حضور دارند.

مدیر پژوهشی دانشگاه قم بیان کرد: شرایط حضور در رتبه‌بندی موضوعی تایمز تعداد قابل قبولی از انتشارات علمی و اعضای هیات علمی است و برای برای هر موضوع متفاوت است، رتبه بندی موضوعی تایمز نیز براساس ۵ معیار اصلی آموزش (محیط یادگیری)، محیط پژوهشی، کیفیت پژوهش، چشم‌انداز بین المللی و صنعت مشابه با رتبه‌بندی جهانی تایمز انجام می‌شود، اما هر کدام از این شاخص‌ها متناسب با هر حوزه موضوعی وزن دهی می‌شوند.

وی اظهار کرد: دانشگاه قم با مشخصات زیر در دو حوزه موضوعی مهندسی و علوم فیزیکی در این رتبه بندی وارد شده و در حوزه مهندسی در رتبه ۸۰۰-۶۰۱ و در علوم فیزیکی در رتبه +۱۰۰۱ قرار گرفته است. این موفقیت بزرگ را به جامعه دانشگاهی دانشگاه قم تبریک عرض نموده و امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم در حوزه های دیگر هم در این رتبه بندی بین المللی قرار بگیریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha