پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
تبریز

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: در راستای احیای مساجد قدیمی و متروکه استان، مسجد امیرالمومنین (ع) تبریز پس از ۴۵ سال متروکه بودن، بازسازی و بازگشایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، مسجد امیرالمومنین (ع) با قدمت ١٠٠ ساله در سالیان گذشته کلاس درس آیت الله نمروری از خطیبان بزرگ تبریز بود و از ۴۵ سال پیش بسته و به مکانی متروکه تبدیل شده بود که با پیگیری‌های اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان و همت جوانان مرکز اندیشه اسلامی امیرالمومنین (ع) و خیرین، بازسازی و بازگشایی شد.

حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امروز در مراسم بازگشایی مسجد امیرالمومنین (ع) تبریز گفت: مسجد امیرالمومنین (ع) با قدمت ۱۰۰ ساله در محله درب استانبول تبریز واقع شده است که پس از بازسازی از سوی این اداره کل، برای استفاده ساکنان محل بازگشایی شد.

وی با اشاره به اهمیت مساجد به عنوان محل تربیت و بالاترین محل برای ارتباط با خدا، اظهار کرد: کارکرد فرهنگی از الزامات مسجد است و در زمان کنونی مساجد می‌توانند به عنوان بستری مناسب برای تربیت نسل جوان باشد که باید به نحو احسن از این مهم استفاده کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش مهم و کاربردی مساجد، گفت: همان جوانانی که دیروز در دهلاویه، فکه، دزفول و آبادان جنگ می‌کردند، تربیت شده همین مساجد هستند.

حجت الاسلام حسینی، ادامه داد: باید از ظرفیت های مساجد در حوزه‌های مختلف استفاده کرد که عضویت فرماندهان پایگاه‌های بسیج در هیات امنای مساجد جزوی از این اقدامات است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha