دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست خبری کنگره بین الملل امام رضا و علوم روز

حوزه / حجت الاسلام مودب گفت: بیش از ۴۰۰ مقاله تا به امروز به دبیرخانه سومین کنگره بین‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز ارسال‌شده و پیش‌بینی می‌شود با توجه به استقبال  دانشجویان، حوزویان و حضور طلاب المصطفی این تعداد به ۶۰۰ مقاله برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدرضا مؤدب رئیس دانشکده الهیات دانشگاه قم امروز در نشست خبری سومین کنگره بین‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز که در سالن جلسات دانشگاه امام رضا(ع) برگزار شد، پیرامون این همایش علمی، اظهار داشت: فرمایشات امام رضا(ع) با توجه به مناظرات علمی که با فرق و اهل کلام و گروه‌های اجتماعی داشتند، مرتبط با مسائل جامعه است.

وی با اشاره به کتاب عیون اخبار الرضا که پیرامون بیانات امام هشتم(ع) است، یادآور شد: این کتاب یکی از جامع‌ترین کتب شیعی، تألیف شیخ صدوق و از جمله کتاب‌های معتبر شیعه است که بسیاری از مسائل مربوط به فقه شیعه در آن بیان‌شده.

وی با بیان اینکه این کنگره علمی با حضور شخصیت‌های علمی حوزوی و دانشگاهی کشور و بین‌الملل ۲۸ و ۲۹ آذرماه برگزار خواهد شد، گفت: بیش از ۴۰۰ مقاله تا به امروز به دبیرخانه ارسال‌شده و پیش‌بینی می‌شود با توجه به استقبال دانشجویان، حوزویان و حضور طلاب المصطفی این تعداد به ۶۰۰ مقاله برسد.

دبیر علمی سومین کنگره بین‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز به محورهای این اجلاس علمی اشاره کرد و افزود: اقتصاد، مدیریت، علوم تربیتی، علوم روانشناسی، علوم پزشکی، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، حقوق، فرهنگ و ارتباطات از جمله موضوعات این کنگره علمی است.

وی با اشاره به برگزاری این کنگره در سال‌های آینده، خاطرنشان کرد: با توجه به نیازهای روز جامعه و با تکیه به کلام امام رضا(ع) و فرمایشات و تأکیدات همه‌ساله مقام معظم رهبری در آغاز سال جدید، این برنامه علمی در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

مؤدب یادآور شد: مراسم اختتامیه کنگره بین‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز با پیام آیت‌الله العظمی نوری همدانی در مشهد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha