شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی - رئیس جمهور

رئیس جمهور با تأکید بر این که آمریکا مانع آتش بس در غزه است، گفت: اگر جنایت هایی که امروز در غزه انجام می شود جنایت علیه بشریت نباشد، پس جنایت علیه بشریت چه مصداقی دارد؟.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان، ساعتی قبل پیش از عزیمت به ریاض برای شرکت در نشست اضطراری سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت: این سفر به دعوت رئیس محترم سازمان همکاری های اسلامی که ریاست دوره ای آن را پادشاه عربستان به عهده دارد انجام میشود.

وی در ادامه بیان کرد: این‌نشست اضطراری با موضوع فلسطین است، ایران برای تشکیل این نشست اضطراری از یک ماه قبل درخواست داده بود که هر بار بنا به دلایلی این نشست تشکیل نمی‌شد.

رئیس جمهور گفت: اگر جنایت هایی که امروز در غزه انجام می شود جنایت علیه بشریت نباشد، پس جنایت علیه بشریت چه مصداقی دارد؟ آمریکا در اظهارات خود اعلام می‌کند که می خواهد دامنه جنگ گسترش پیدا نکند و به ایران و برخی کشورها هم پیغام داده اند ولی این حرف با عمل آمریکایی ها همخوانی ندارد، چرا که ماشین جنگی رژیم صهیونیستی در اختیار آمریکا است و جلوی آتش بس در غزه را گرفته و دامنه جنگ‌را گسترش می دهد؛ دنیا باید چهره واقعی آمریکایی را بشناسد.

رئیسی با بیان اینکه این نشست مورد انتظار همه مردم، به ویژه امت اسلامی است، عنوان کرد: انتظار است سران کشور های اسلامی در موضوع فلسطین که مهمترین مسئله جهان است به یک تصمیم قاطع برسند و این تصمیم کاملا اجرایی و عملیاتی شود. این میدان، دیگر میدان سخن گفتن و اعلام موضع نیست باید میدان عمل است.

وی توقف سریع بمباران و باز شدن راه برای کمک رسانی به مردم مظلوم و مقتدر غزه و رفع محاصره غزه و احقاق حقوق غزه را فلسفه اصلی تشکیل این سازمان برشمرد و گفت: اگر به تاریخ بنگریم فلسفه تشکیل این سازمان فلسطین است.

رئیس جمهور ادامه داد: در بازگشت از تاشکند بیان کردم که موضوع فلسطین در شانزدهمین اجلاس سران اکو بر همه مسائل سایه انداخته بود. امیدواریم بتوانیم زبان گویای مردم باشیم و همگرایی و وحدت و انسجام کشور های اسلامی بتواند مسئله فلسطین را حل کند.

رئیسی با بیان اینکه امروز همه مردمان صاحب فهم،‌ درک و اندیشه در سراسر جهان برای حمایت از فلسطین به میدان آمدند، گفت: امروز فریاد همه دنیا علیه حمایت‌های آمریکا از جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه بلند است که به واقع یک جنایت جنگی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha