شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست خبری اختتامیه دومین جشنواره پاسخ برتر

حوزه/ رئیس مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه در جشنواره دوم از ۸۰ سال تلاش حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ‌گویی به شبهه تقدیر خواهد شد، اظهار کرد: ایشان نخستین اثر مکتوب پاسخ‌گویی به شبهه خود را در سن ۱۷ سالگی منتشر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر پورامینی در نشست خبری اختتامیه دومین جشنواره پاسخ برتر که در سالن جلسات مرکز پاسخ‌گویی به شبهات برگزار شد، اظهار کرد: ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غزه امیدواریم حرکتی که آغاز شده است به نابودی اسرائیل منجر شود.

وی با اشاره به اینکه جامعه‌ای زنده است که پرسش و پاسخ در آن رواج داشته باشد، مطرح کرد: یکی از حقوقی که در جامعه اسلامی مهم است، حق پرسش است.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه میان پرسش و شبهه تفاوت وجود دارد، عنوان کرد: همان‌طور که باید به دنبال پاسخ به پرسش رفت باید نسبت به پاسخ‌گویی به شبهات نیز اهتمام داشت.

وی با اشاره به اینکه تفکر شیعه یک تفکر عقلانی است، خاطرنشان کرد: علمای برجسته در طول تاریخ ضمن تبیین معارف اسلامی نسبت به سوالات و شبهات نیز برخود لازم می‌دانستند که ورود کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پورامینی با بیان اینکه در دوران معاصر در زمان رضاخان با هدف تاثیرگذاری در دین شبهات بسیاری ایجاد شد، تصریح کرد: چهره‌های برجسته حوزه علمیه نیز همواره در مسیر پاسخ‌گویی به شبهات فعال بودند.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه جشنواره پاسخ برتر سال گذشته در مرکز ارتباطات و پاسخ‌گویی به شبهات راه‌اندازی شد، یادآور شد: هم‌افزایی، جریان‌سازی، تبیین و ورود جبهه‌ای در مقابله با شبهات ازجمله اهداف اصلی این جشنواره بود.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه تلاش کردیم از تمام ظرفیت‌ها برای پاسخ‌گویی به شبهه استفاده شود، ابراز کرد: در این جشنواره تلاش شد از فعالان پاسخ‌گو به شبهات تجلیل شود.

وی با اشاره به اینکه در پاسخ‌گویی به شبهه، مرجعیت دینی، اساتید تراز اول، اساتید میانی و طلاب فاضل فعال هستند، بیان کرد: سال گذشته از آیت الله مصباح یزدی به عنوان چهره فعال در عرصه گفتمان پاسخ به شبهات تقدیر شد.

حجت الاسلام والمسلمین پورامینی با بیان اینکه در جشنواره دوم نیز از ۸۰ سال تلاش حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ‌گویی به شبهه تقدیر خواهد شد، اظهار کرد: ایشان نخستین اثر مکتوب پاسخ‌گویی به شبهه خود را در سن ۱۷ سالگی منتشر کردند.

وی با اشاره به اینکه در جشنواره امسال بخش ویژه نیز داریم، مطرح کرد: این بخش ویژه پاسخ به شبهات نسل نو است.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه جوان در هر جهانی نمونه تامل، تفکر و تعقل است، عنوان کرد: درگیر شدن ذهن جوان با شبهات یک امر طبیعی است و نباید از آن ترسید بلکه باید در پاسخ‌گویی به هنگام عمل کنیم، هنرمندانه ورود کنیم و مخاطب شناسانه عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه از یک مرکز فعال در پاسخ‌گویی به شبهات نسل نو نیز تقدیر خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: مرکز پاسخ‌گویی به شبهات حوزه‌های علمیه تلاش داشته است ورود عالمانه در عرصه پاسخ‌گویی به شبهه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پورامینی با بیان اینکه درکنار پاسخ‌گویی به شبهه رویکرد دیگر ما عملکرد تهاجمی است، تصریح کرد: این رویکرد در راستای تاکید مقام معظم رهبری در دیدار با طلاب مبنی بر لزوم تبلیغ و پاسخ‌گویی به شبهات به صورت تهاجمی است.

اختتامیه دومین جشنواره پاسخ برتر با پیام آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی و سخنرانی حضرت آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و تجلیل از منتخبان عرصۀ پاسخ‌گویی به شبهات، چهره‌های فعال و مراکز برتر روز سه‌شنبه ۲۳ آبان‌ماه ۱۴۰۲ از ساعت 12:30 الی 14:30 در  قم، جمکران، بلوار انتظار، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، سالن همایش های امین برگزار می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha