شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خطاط

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین خطاط گفت: امروز باید به طور جهادی کار کرد تا جبران گذشته شود و برای آینده نیز برنامه ریزی نموده و فرصت حضور در مدارس را غنیمت شمرد، باید این کار را جهاد فی سبیل الله بدانیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالامیر خطاط پیش از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی مبلغین مدارس امین حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اهمیت کار هدایت‌گری و معنابخشی به زندگی انسان‌ها، اظهار داشت: قرآن کریم می‌فرماید «انما احیا الناس جمیعا» لذا معنای حیات واقعی، معنا بخشی به زندگی انسان‌ها و نجات دادن آنها می‌باشد.

وی افزود: در این مسیر زحمات خاصی وجود دارد و ممکن است مدیر یا والدین و یا جوّ حاکم مشکل ایجاد کنند، اما میدان جهاد، لوازمی دارد و این مسائل اقتضائات طبیعی این میدان می‌باشد.

جانشین مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان با اشاره به تأخیر حوزه‌های علمیه در توجه به مدارس و قشر دانش آموز، گفت: ما دیر از خواب بیدار شده‌ایم و تا زمانی که مسئولین نخواهند ما راهی پیدا نمی‌کنیم، اما در عین حال اکنون دولت همراهی می‌کند و زمینه را فراهم کرده و اکنون این فرصت فراهم است.

وی اضافه کرد: امروز باید به طور جهادی کار کرد تا جبران گذشته شود و برای آینده نیز برنامه ریزی نموده و این فرصت را غنیمت شمرد، باید این کار را جهاد فی سبیل الله بدانیم.

حجت الاسلام و المسلمین خطاط با اشاره به انتقال مشکلات و خلع‌ها در روند اجرای طرح امین در مدارس به مسئولین طرح، عنوان کرد: اگر در جایی خلع و یا عدم همکاری مشاهده شد آن را منتقل کنید تا به‌صورت موردی پیگیری شود.

وی با تأکید بر اهمیت افزایش پذیرش حوزه‌های علمیه، تصریح کرد: آنچه که درباره آن تأکید می‌شود پذیرش حوزه‌های علمیه است، چرا که حوزه‌های علمیه همانند رودخانه می‌باشند که باید همواره جاری باشد تا از این آب همه برداشت کنند.

وی خاطرنشان کرد: همه فعالیت‌ها باید منتهی به تبلیغ شود و البته این مسئله با تربیت پژوهشگر و مدرس برای حوزه منافات ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین خطاط با اشاره به اینکه وضعیت کنونی پذیرش در حوزه‌های علمیه باید بهبود یابد، تصریح کرد: لازم است استعدادهای خوب و توانا به این عرصه وارد شوند، چنین به نظر می‌رسد به دلیل ارتباط مبلغین امین با دانش آموزان می‌توانید آنها را به مسیری که لازم است هدایت کنید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha