شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1118619
۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
جشنواره خیرین مدرسه ساز

حوزه / مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه خیّران مخصوصا خیرین مدرسه ساز نسبت به دیگران زودتر به بلوغ فکری رسیده‌اند، آنها برای تربیت نسل آینده برنامه دارند و اقدام آنها در ساخت مدرسه بسیار در تربیت نسل جوان اثرگذار است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، نشست خبری ستاد برگزاری بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر امروز با حضور حسنعلی عزت‌خواه مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، سید رضا حسینی‌نیک مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد، نیک‌اقبالی رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان در سالن جلسات نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در ایتدای این نشست مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در استان را واقعه بسیار بزرگ تلقی و اظهار داشت: همه خیران مخصوصا خیرین مدرسه ساز نسبت به دیگران زودتر به بلوغ فکری رسیده‌اند، آنها برای تربیت نسل آینده برنامه دارند و اقدام آنها در ساخت مدرسه بسیار در تربیت نسل جوان اثرگذار است.

عزت خواه، با بیان اینکه خیر، خشت و آجر روی هم نمی‌گذارند بلکه قلب و انسانیت را بنا می‌کند، خاطرنشان کرد: بر اساس آیات قرآن کریم، «هرگز به حقیقت نیکوکاری نمی‌رسید مگر اینکه از آنچه دوست می‌دارید، در راه خدا انفاق کنید و آنچه انفاق می‌کنید، خداوند از آن آگاه است.»

وی با اشاره به سفر بیش از ۵۵ نفر خیر مدرسه ساز به استان کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: این رخداد برای اولین بار در استان اتفاق می‌افتد، که به نوبه خود کار مبارکی است، کما اینکه خیرین مدرسه‌ساز کمک می‌کنند آینده کشور بهتر ساخته شود.

عزت‌خواه، با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: این سند با شش زیر نظام روبرو است که فضا، تجهیزات و فناوری از این ریزنظام‌ها هستند.

وی با بیان اینکه به برکت نظام و انقلاب اسلامی، خدمات بسیار خوبی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفته است، گفت: ۱۸۳ هزار و ۱۰۳ نفر دانش‌آموز در سه هزار و ۱۹۰ مدرسه تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه دولت توجه خوبی به مدرسه‌سازی در استان کهگیلویه و بویراحمد دارد، خاطرنشان کرد: هزار مدرسه در سطح شهر یاسوج وجود دارد که ۱۲۱ هزار و ۷۳۰ نفر دانش‌آموز را پوشش می‌دهند، یعنی بیش از ۳۱ درصد مدارس در سطح شهر، که بیش از ۶۶ درصد دانش‌آموزان را در خود جا می‌دهند، همچنین بیش از ۶۸ درصد مدارس کهگیلویه و بویراحمد در روستاها بنا شده‌اند که بیش از ۳۳ درصد دانش‌آموزان را در خود جا دادند، یعنی ۶۱ هزار و ۶۵۲ نفر دانش‌آموز روستایی در این مدارس تحصیل می‌کنند.

عزت‌خواه این دستاوردها را نشانه عدالت در توزیع زیرساخت‌ها در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و ابراز کرد: با این وجود استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به ساخت ۱۰۷ مدرسه دارد، یعنی ۱۰۷ مدرسه دو شیفت و استیجاری داریم که ۷۰ درصد اینها در شهرستان بویراحمد واقع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: ۳۳۵ مدرسه نیاز به بازسازی و تعمیر دارند و در مجموع اگر الان بخواهیم به ساخت و ساز و بازسازی مدارس شروع کنیم به ۴۴۲ مدرسه نیاز داریم که احداث و تعمیر شود، ضمن اینکه ۲۷۰ مدرسه فاقد سیستم گرمایشی هستند، بعضی از مدارس سیستم گرمایشی ندارند و برخی هم سیستم گرمایشی استاندارد ندارند.

عزت‌خواه در ادامه با بیان اینکه ۲۳۰ مدرسه نیاز به ایزوگام دارد که در فصل زمستان شرایط مناسبی ندارند، یادآور شد: ۷۱۷ مدرسه استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد حیاط است که اثر زیادی در روحیه همدلی و نشاط دانش‌آموزان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۷۰۸ مدرسه استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به گازکشی دارد و ۵۰۶ مدرسه نیاز به سرویس بهداشتی دارد، البته منظور ما این نیست که سرویس بهداشتی در این مدارس نیست بلکه خیلی از این مدارس باید سرویس بهداشتیشان بازسازی و تعمیر شود و همچنین بعضی از مدارس با کمبود سرویس بهداشتی روبرو هستند، مثلاً مدرسه‌ای که ۶۰۰ دانش آموز دارد، پنج سرویس بهداشتی جوابگو این تعداد دانش‌آموزان نیست.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha