جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
دیدار اعضای کنگره

حوزه/ مسئولان دبیرخانه کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه ای(مد ظله العالی) با حجت الاسلام والمسلمین خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، مسئولان دبیرخانه کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای ظهر امروز با حجت الاسلام والمسلمین خیاط مدیر حوزه علمیه خراسان در محل مرکز مدیریت این حوزه دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام روح الله سعیدی فاضل رئیس پژوهشکده بین المللی امام رضا(ع) نمایندگی خراسان در این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت‌های دبیرخانه کنگره در قم و مشهد پرداخت و اظهار داشت: این کنگره از سال ۹۹ آغاز به کار نمود و در سال ۱۴۰۰ نیز در قم فعالیت خود را کلید زد، هدف اصلی کنگره تبیین شخصیت قرآنی رهبری در راستای تحکیم حاکمیت اسلامی و اندیشه‌های این عالم بزرگ به جوامع علمی و معرفی شخصیت علمی رهبر معظم انقلاب است.

وی از دریافت بیش از ۲۶۰۰ چکیده و بیش از ۱۶۰۰ مقاله، برگزاری بیش از ۱۱۸ پیش نشست علمی، ۶۵ کارگاه آموزشی و ۱۲ کرسی علمی ترویجی، همکاری بیش از ۵۰ نشریه علمی با دبیرخانه خبر داد و خاطرنشان کرد: این کنگره در شهرهای مختلف به صورت مستقل در استان‌ها برگزار می‌شود و از این جهت در مشهد که شرق کشور را پوشش می‌دهد، برنامه کنگره طی روزهای سیزدهم و چهاردهم دی‌ماه و با ارائه مقالات برگزیده رسیده برگزار خواهد شد.

در ادامه این دیدار در خصوص محورها و زمان‌بندی برگزاری کنگره و همچنین حیث کمی و کیفی ارسال مقالات از استان خراسان به دبیرخانه کنگره بحث و گفت‌وگو صورت گرفت.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha